Voorstellen Lama V3 Tilburg (met locatie binnenvliegen)

• Topicstarter Topicstarter Schadow
  • Startdatum Startdatum
S

Schadow

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jordi 27 jaartjes jong en woonachtig in Tilburg.
Heb het forum al regelmatig geraadpleegd om dingen op te zoeken en voor de lol.
Heb na aanleiding van "mijn man heeft een hobby" en omdat mijn broer wat speelgoedheli's heeft ook een rc heli aangeschaft.
Na wat rondkijken uitzoeken gekozen voor de Lama V3. Dit omdat deze als goede beginnersheli stond aangeschreven en binnen (huiskamer) te vliegen is. V3 ipv V4 voor de looks.
Eerste paar dagen kreeg ik hem niet goed in de lucht gehouden en dus behoorlijk wat crashes gemaakt. Na enkele dagen kreeg ik hem in de huiskamer goed onder controle hoewel hij nog niet helemaal goed is afgesteld denk ik. Rotatie om de as wel maar hij gaat nog veel zijwaarts en voorwaarts. Dit krijg ik niet helemaal goed omdat ik niet weet hoe ik weet of de rest mechanisch goed zit daar kan ik nog wel wat hulp bij gebruiken.
Na een week ook op zoek gegaan naar een grotere binnenruimte. Deze heb ik gevonden in Tilburg Noord in de vorm van een oude ongebruikte kas. Hier heb ik veel ruimte in de breedte en redelijk in de hoogte (3-4m) om te oefenen. Hier kwam ik er ook achter dat als ik vol vooruit ga dat hij na enkele meters weer stil gaat hangen. Servo blijft wel omhoog. Ook bij scherpe bochten komt er iets tegen elkaar waardoor hij uit de lucht valt.
De heli is helemaal standaard behalve de extreme blades en heb een extra accu meteen bijgekocht bij v-nix.

Als iemand me kan helpen of eventueel samen wil vliegen (omg Tilburg) dan hoor ik dat graag.

Best ver rijden hoor vanaaf jouw woonplaats ;)

Ik ben denk ik een van de 1e die het voor elkaar heeft gekregen om de extreme blades kapot te krijgen :twisted:. Einde van het bovenblad is er volledig af waarschijnlijk doordat hij de flybar heeft geraakt. Verder is denk ik mijn inner shaft krom. Alu upgrades nu besteld en nieuwe short flybar. Krijg alleen het schroefje van de bearing waarmee de outer shaft vast zit er niet af.
Ga vandaag of morgen hem weer in elkaar zetten met nieuwe spullen en dan kijk ik meteen of hij ook gewoon naar voren blijft gaan :rolleyes:.
Maar als er nog iemand is die hem samen wil afstellen en een mooie binnen locatie zoekt in tilburg

Hee Hallo,

Ik vlieg zelf met iets grotere modelen zoals trex 450 electro - raptor50 nitro en raptor90 nitro. maar ik wil best eens kijken of ik je kan helpen.

ik woon ook in tilburg.

Zou wel fijn zijn. Ik heb wat extra onderdelen gekocht (inner shaft, bladen, swashplate) met de hoop dat hij dan wel goed zou vliegen maar hij blijft automatisch rondjes vliegen. Gaat dus niet een kant op maar circuleert in rondjes.

Wil uiteindelijk ook naar wat grotere modellen zodat ik ook buiten kan vliegen maar dacht zal met iets kleins beginnen dan kan ik ook binnen oefenen.

Back