Voorstellen tot regelwijziging uit Duitsland

Discussie in 'F5J' gestart door arno888, 30 okt 2012.

  1. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.510
    Locatie:
    Gelderland
    5.5.11.10. Launching
    a) At all times, the models must be launched into wind and within four (4) metres of the competitor’s launch mark. An attempt is annulled and recorded as zero, if the model aircraft is not launched within the above specified distance. The launches must be straight forward, with the motor running. Any other type of launch is not allowed.

    Wel handig om van bovenstaande dan 2 losse punten te maken. Het valt nu weg. Puntenaftrek zag ik in het Engelse document er achter staan volgens mij.
     
  2. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.901
    Locatie:
    AgatHazzel
    Nou duidelijk hoven we ook niet in te brengen
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.420
    Locatie:
    Rotterdam
    Inmiddels is de deadline verstreken.
    We hebben als subcomissie te horen gekregen dat de F5 Subcommissie (CIAM/FAI) aan 'finetuning' werkt van de F5J reglementen. Een van onze voorstellen zit daar al in (start/landingsplek), die hoeven we niet meer separaat in te brengen.

    Korte samenvatting als conclusie en om aan te geven wat er nu wel en niet ingebracht wordt:
    5.5.11.1.3 a) minimum wingloading naar 20gr/dm2 > afgewezen
    5.5.11.3.1 start/landingsplek > ingebracht door FAI/CIAM F5 subcomittee
    5.5.11.5.1 D) starten met lopende motor > is al opgenomen in huidige reglementen
    5.5.11.7 b) verliezen onderdelen in landing > afgewezen
    5.5.11.8.2 a) two minuten preparation time > NL voorstel gestuurd richting KNVVL>CIAM
    5.5.11.12 a) The model comes to rest on the ground. > afgewezen
    5.5.11.14.3 B) afschaffen van zo groot mogelijke groepen > dit voorstel lijkt bedoeld voor WK's en EK's en kunnen we als 'local rule' voor onze Nederlandse wedstrijden aanpassen

    Bedankt voor jullie input!
    Gerben
    (in dit geval sprekend als voorzitter van de F5 subcommissie)
     
  4. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.260
    Locatie:
    wichmond
    Punt 5.5.11.5.1 mag je dan ook niet meer eerst je kist gooien en dan motor aan zetten? Zo staat het er nu starten met lopende motor ik gooi mijn climax altijd weg en dan pas de motor aan
     
  5. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.901
    Locatie:
    AgatHazzel
    Eigenlijk niet maar het gaat erom te voorkomen dat men dlg starts gaat maken. In jouw geval gebruik je de motor wel dus geen probleem.
     
  6. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.260
    Locatie:
    wichmond
    Dan kan je beter van maken min motor loop tijd 5sec

    Maar zo telezen doe ik volgend jaar weer mee
     
  7. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.901
    Locatie:
    AgatHazzel
    dat zou kunnen maar je kunt ook te veel in de regels vastleggen en dan moet ik theorie examens gaan organiseren ;)
    We gaan komend jaar gewoon weer relax vliegen
     

Deel Deze Pagina