Allereerst moet ik er op wijzen, dat ik de tweede Jan Zwart ben die lid is van dit forum. Dat is een reden geweest waarom ik me niet eerder aangemeld heb. De naam die ik in dit forum zal gebruiken is daarom Zwartjan. Ik ben geïnteresseerd in alles wat met schepen te maken heeft. Ik heb geholpen bij het bouwen van een aantal zeeschepen als medewerker van de Zaanlandse scheepsbouw. Ik heb voor mezelf een paar zeilboten gebouwd. Met een daarvan heb ik met mijn gezin een Atlantische reis gemaakt. En nu ben is tegen wil en dank de Victory aan het bouwen. Ik heb het bouwpakket overgenomen van een kleinzoon van 9 jaar die een abonnement op het bouw pakket van Deagostini had gekregen. Het leek me aardig om hem er bij te gaan helpen. Ik zal niet uitweiden over alles wat er vervolgens op me af is gekomen. Maar die arme jongen is het model al lang vergeten en ik ben al twee en een half jaar bezig me te ergeren aan de blunders van Deagostini.
Onderweg ben ik zeer geholpen door de beschrijvingen van Pietsan en Michel op het Belgische forum.
Onderweg ben ik zeer geholpen door de beschrijvingen van Pietsan en Michel op het Belgische forum.