Voorstellen

• Topicstarter Topicstarter MrNappie
  • Startdatum Startdatum
M

MrNappie

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen op het forum. Ik ben Matthijs, sinds 1 week heb ik een Robbe Arrow Plus Trainer gekocht. Na een kleine 3 kanaals binnen de kortste keren te kunnen vliegen dacht ik... ietsje groter en veel oefenen.

Nou dat moet ook echt gebeuren. Echt lastig. vooral de trim van deze robbe. Gaat steeds naar links, trim bijna volledig naar re gezet en nu meer controleerbaar geworden, maar ws moet ik even een beetje mechanisch trimmen.

Ik zat nog te denken of het door de oefenballen die ik onder de heli heb gemonteerd zou kunnen komen.

Maar goed. Ik ben nu een nieuweling op dit gebied dus ik ga eerst maar eens een groot aantal keren mijn accu leegvliegen / hooveren zodat ik steeds een stapje verder kan komen.

Natuurlijk zijn tips / trucs welkom om de stappen te zetten!

groet Matthijs

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen op het forum. Ik ben Matthijs, sinds 1 week heb ik een Robbe Arrow Plus Trainer gekocht. Na een kleine 3 kanaals binnen de kortste keren te kunnen vliegen dacht ik... ietsje groter en veel oefenen.

Nou dat moet ook echt gebeuren. Echt lastig. vooral de trim van deze robbe. Gaat steeds naar links, trim bijna volledig naar re gezet en nu meer controleerbaar geworden, maar ws moet ik even een beetje mechanisch trimmen.

Ik zat nog te denken of het door de oefenballen die ik onder de heli heb gemonteerd zou kunnen komen.

Maar goed. Ik ben nu een nieuweling op dit gebied dus ik ga eerst maar eens een groot aantal keren mijn accu leegvliegen / hooveren zodat ik steeds een stapje verder kan komen.

Natuurlijk zijn tips / trucs welkom om de stappen te zetten!

groet Matthijs

hallo
de heli wil altijd na links bij het opstijgen altijd een beetje na rechts sturen
50cm tot 1mtr boven de grond zal dit weg zijn dit komt door de wind die de rotorbladen zelf veroorzaken,is dit dan nog niet weg dan trimmen met de trim rechts onder horizontale trim deze na rechts verschuiven,wil het dan nog niet lukken dan zul je de linkjes(stangetje van de servo) wat korter moeten maken dit gaat heel eenvoudig hier zit namelijk schroefdraad op voor te weten welke stangtje je moet hebben kun je de heli aan zetten en na links en na rechts sturen kijken welke servo beweegt en deze moet je hebben hoop dat je er wat mee kunt
gr nick

ps het trainings kit maakt de heli zeker minder stabiel en veroorzaakt trillingen als je denkt dat het hieraan ligt gelijk er onder uit slopen en zo proberen te oefenen;)
en dit is een fp heli met 2 roterbladen dit is veel anders vliegen dan een met 4 roterbladen
een fp zal je altijd moeten bijsturen wil deze stil in de lucht laten hangen
zie het als een knikker op een plaat

Laatst bewerkt:
Hoi Matthijs,

Mooie heli is dat, is geloof ik gelijk aan de Walkera CB180D!
Als je trim helemaal naar links staat moet je even de rechter ballink los maken en die 2 of 4 slagen linksom draaien dat ie wat langer wordt.
Heb je al een lipo saver gemonteerd? echt doen hoor anders sloop je je lipo's binnen de kortste keren ;)
Deze heli zul je waarschijnlijk snel onder de knie hebben, hij is zelf stabiliserend en vliegt vrij gemakkelijk, op letten dat je er niet te wild mee doet anders raak je de controle kwijt!
Succes en "Have a good flight".

PS mocht je vragen hebben hoor ik het wel!:D

dank voor jullie snelle reacties!! Ik heb inderdaad nog een vraagje. Op de zender kan ik een aantal zaken veranderen. 1tje kom ik niet achter wat dat precies is. Volgens het boekje kun je de "BUZZ" uitzetten ofwel de "SUMMER" uit of aanzetten. wat is dat nou precies? dat staat dan weer niet in het boekje....

en een lipo saver?? daar ga ik eens op dit forum naar zoeken...

dank voor jullie snelle reacties!! Ik heb inderdaad nog een vraagje. Op de zender kan ik een aantal zaken veranderen. 1tje kom ik niet achter wat dat precies is. Volgens het boekje kun je de "BUZZ" uitzetten ofwel de "SUMMER" uit of aanzetten. wat is dat nou precies? dat staat dan weer niet in het boekje....

en een lipo saver?? daar ga ik eens op dit forum naar zoeken...

Een buzzer is meestal iets wat geluid maakt, misschien een waarschuwingstoon? Net zoals dat je op je GSM kunt kiezen of je wel of geen geluid wil bij het indrukken van je toetsen.

Een Lipo-saver is een stukje electronica dat je moet behoeden voor het te ver leeg vliegen van je accu's. Een lipo accu mag niet onder een bepaalde spanning komen, omdat hij anders onherstelbaar beschadigd kan raken, en zelfs oververhit kan raken, met brand tot gevolg. Een lipo saver geeft voordat je dat punt bereikt een waarschuwingssignaal, of dmv een led, of een geluid, of beide, dat het tijd is om te stoppen met vliegen.

ik ben er inmiddels wel achter dat je inderdaad een stukje (kniehoogte oid) boven de grond moet gaan hangen. Anders drift ie alle kanten op. Op 50cm kan ik er een klein beetje mee uit de voeten. Vluchtjes van 15 seconden op een redelijk klein oppervlak behoren af en toe tot de mogelijkheden. Echt heel gaaf!!

De Buzz is gewoon de piepjes van je zender als je bijvoorbeeld een trim setting veranderd, gewoon aan laten staan ;)
Verder, gewoon lekker blijven oefenen, beginnen met "tail in" met zo'n 50 -70 cm van de grond af, en probeer af en toe voorzichtig een piro te draaien.
Koop een goede lipo saver, ik zelf heb ze met rode en groene ledjes en gaat piepen als je echt te ver gaat!
Deze kun je mooi aan de achterzijde monteren en het draadje naar voren geleiden dmv een paar tie wrapjes, let er wel op dat je heli niet "tail heavy" wordt maar dat ligt ook een beetje aan welke lipo's je gebruikt ;)

de eerste schade heb ik in ieder geval te pakken. een van de hoofdrotors is faliekant afgeknapt na een aanvaring met een van de speakers in huis. Daarnaast heb ik het oefenkruis maar eens iets verschoven zodat de heli niet constant overhelt naar li. Kan nu een beetje hooveren (10 seconden) oid en dan moet ik weer gauw landen omdat de bewegingen niet vloeiend zijn.
Aangezien ik toch onderdelen moet hebben ;) ga ik ook eens op zoek naar een lipo saver. Tips?

Die ik noemde had ik voor een prikkie op MP gekocht!
Tja en crashen doen we allemaal, dat hoort een beetje bij het leer proces niet altijd leuk, maar hoort er wel bij ;)

Back