Voorstelrondje brandweermodel bouwer

Discussie in 'Model truckers' gestart door FredK, 29 nov 2018.

  1. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Hallo mede modelbouwers. Ik lees nu al geruime tijd mee hier op dit forum, maar om inhoudelijk een bijdrage te kunnen leveren toch maar aangemeld.
    Mijn naam is Fred, en ben lid van de MBVP, waar ik samen met wat mede modelbouwers verantwoordelijk ben voor de brandweer zorg met onze modellen op de baan.
    Binnen de RC trucks wereld zijn er weinig modelbouwers van brandweervoertuigen, Internationaal maak ik deel uit van de RC Euro Fire Fighters. Een internet groep met Duitse, Nederlandse, Oostenrijkse en Zwitserse deelnemers. Het forum wordt echter gelezen door veel meer modelbouwers.
    Op dit forum zal ik uiteraard mijn hulpdienstvoertuigen voorstellen, en de bouw daarvan.
    Oja, en waarom brandweervoertuigen? Dit jaar ben ik 30 jaar werkzaam bij de brandweer, en tja wat moet ik dan nog meer zeggen.
     
    eefje vindt dit leuk.
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Fred,


    Bericht van het Forumbeheer :

    Welkom op het MBF Truckersforum

    Veel kijk, lees en bouwplezier gewenst !



    Of te wel : Brugleuningerveen !



    Welkom Fred
    We gaan genieten van jou mooie modellen : Brandweerauto's en Politieauto's
     
  3. marcelinets

    marcelinets Guest

    Welkom op het forum veel lees en bouw plezier.

    PS. Je bent niet de enige die brandweer wagens bouwt, Eefje heeft ook een Scania brandweer auto gebouwd.
    Zelf ben ik bezig met een Actros brandweer auto te bouwen van Brandweer Rotterdam Rijnmond, bouw gaat in 2019 verder.
     
  4. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Niet de enige, dat had ie ook niet gezegd. Wel de .....;) welkom Fred
     
  5. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Ja die Scania van Eefje ken ik wel, en ik weet dat de SB van Rotterdam mogelijk gebouwd gaat worden. Maar ik schreef een van de weinige, tov bouwers van algemene trucks, zwaar transport, graafmachines zijn er heel weinig modelbouwers van ALLEEN brandweer of hulpdienstvoertuigen.
    Probleem is dat er natuurlijk geen bouwdoos van is, en je dus heel veel zelf zult moeten maken.
     
  6. marcelinets

    marcelinets Guest

    Inderdaad Fred,

    Ik ben bezig met de SB -32-1 nu 17-1061 aan het bouwen, heel veel zelf maken zoals zijkanten, achterkant, bovenkant, enz.
    Heb heel veel foto,s van dit voertuig eens gemaakt bij de kazerne en gesproken met de chauffeur.
    Heb ook veel spulletjes voor de inrichting en stickers en stripping voor de buitenkant, alleen kijken hoe ik kleine zwaailamp balkjes moet maken.
    Als de bouw verder gaat hou ik ook de betreffende kazerne op de hoogte, kunnen ze ook reageren op het bouwverslag.

    Ziet er mooi uit je landrover Fred ik blijf je van nu volgen.

    Groet, Marceline
     
  7. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Fred,

    ben benieuwd naar de modellen die jij nu hebt. Kan jij een overzichtje plaatsen van jouw voertuigen?
     
  8. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Fred,

    ben benieuwd naar de modellen die jij nu hebt. Kan jij een overzichtje plaatsen van jouw voertuigen?
     
  9. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Dit is een artikel op onze eigen clubsite over de geschiedenis en het wagenpark van de (fictieve) brandweer Brugleuningerveen
    https://www.mbvpforum.nl/viewtopic.php?f=128&t=5476
    Het zijn niet allemaal mijn modellen, maar het geeft wel een indruk van de brandweervoertuigen die er ondertussen al beschikbaar zijn. Zo kunnen we nu al een kazerne bezetting maken anno 70-er jaren of een moderne bezetting van vandaag de dag.
    Door het groeiende wagenpark was het wel noodzakelijk een nieuw onderkomen te maken voor de brandweervoertuigen. We hopen de kazerne te kunnen presenteren in Ede 2019
     
    Langedijker truckertje vindt dit leuk.
  10. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Mooi verslag Fred, dank voor het plaatsen van de link
     
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Fred,

    Dit wordt dan al de derde Brandweerkazerne in 10 jaar tijd !

    De vrijwillige Brandweer van Brugleuningerveen is de laatste jaren aardig uitgebreid.
    Wat gebeurd er met de oude Brandweerkazerne ?
    Wordt dit het nieuwe Politiebureau ?
     
  12. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Piet, je hebt de telling niet helemaal goed, volgens mij de vierde keer dat er weer een bouwwerkzaamheden plaats vinden. Ooit begonnen met de kazerne voor de Amerikaanse trucks, met drie stallingsplaatsen. Op oude video's nog wel te zien. Toen het kleine postje met een Rijkspolitie wachthuisje er aan vast. Stond de Mercedes 408 in. Met de komst van twee extra modelbouwers en dus meer voertuigen een grotere plaats gekregen op het parcours en deze gevuld met de kazerne zoals afgelopen jaren op onze demo's stond. Hier zaten een paar ontwerpfouten in, en die hopen we met de nieuwe kazerne opgelost te hebben.

    Oja de oude Amerikaanse kazerne staat op het indoor parcours van MTC Osnabruck . De huidige kazerne wordt ook overgenomen door een RCEFF lid.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hall Fred,
    Ik had de telling wel goed hoor, de Politiepost was een toevoeging/verbouwing, toen geen hele nieuwe Brandweerkazerne gebouwd.
    Ik heb het over een hele nieuwe Brandweerkazerne, geen verbouwing.
    Wel blijven opletten hé, :) :koud: ;) hahahaha ! (grapje)
     
  14. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Piet het is na tienen, dan ben ik niet zo scherp meer na een hele dag werken en een nachtdienst.:):bye:
     
  15. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Frd,

    Excuses, je hebt gelijk, Brandweerkazerne 2 heb ik gemist.:( :(:jan: :jan::jan:

    Deze Brandweerkazerne is zo te zien kleiner dan de Brandweerkazerne 1 !


    Eerlijk gezegd vind ik de Brandweerkazerne 1 de mooiste van allemaal !
     
  17. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Piet, bedankt die was een kopie van een Amerikaanse bouwdoos in 1:64 van een bestaande brandweerpost. De kleine werd opgebouwd door drie transportkistjes en een paar plaatjes aan elkaar te koppelen.
    De eerste de mooiste, wacht maar tot de nieuwe af is.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina