Voortgang bouw MicroMagic (graupner)

Even een foto van mijn MicroMagic in aanbouw. Het scheepje is bijna af.

robert1.jpg

ziet er goed uit robert , nu de mijnes nog en dan gaan we racen !!! :lol:

groetjes bas

haha, ja joost, wees maar niet bang, dat komt er nog wel op hoor! elke boot van mij wordt op zijn minst met een url van dit forum uitgerust!

Robert

sponserd by: hp :D

ziet er wel strak uit hoor

GreetZ Kor

Witte boot, blauwe zeilen,... Robert die veel met HP/Compaq werkt... hmm.. leuke combinatie denk ik..

Robert

Nou meende ik toch op de Forumzeildag gehoord te hebben dat de rode MM-zeilen het snelst gaan....
Zou te maken hebben met optimale opvang van 'zonnewind' en de dichtheid t.o.v. UV-stralen.
Maar dit kan natuurlijk ook 'kombuispraat' zijn... :wink:

Raak 'm niet kwijt tussen het zeewier!

Roel

even een update in dit topic, hij is inmiddels af en heeft al een aantal vaarten gemaakt, topboot!!!

Inmiddels ben ik aan de bouw van een tweede boot begonnen. Een MicroMagic in opdracht.. met rode zeiltjes. Ik gebruik mijn ervaringen van de bouw van de eertste voor deze boot. Zo gebruik ik nu uitsluitend Secondenlijm , Dit voor de bouw van de hele boot, dit na een tip van Rob. Goede tip... de enige andere lijm is de houtlijm voor de verlijming van de houten radioplaat.

Als deze tweede af is kan ik de bouw van NOG een MM voor mijn rekening gaan nemen... scheepswerf waanders is open!!

Robert

Deze bootjes komen goed van pas in deze tijd van waterschaarste...
Met zo weinig diepgang kan je zelfs nu nog in de Waal varen.
Met een 1 meter-boot loop je al bijna vast.

Robert: bij de doop wel voorzichtig zijn met de champagne! :lol:

Zou leuk zijn als je wat fotootjes van slim opgeloste detailprobleemjes zou plaatsen. :D

Back