Voortgang EDF newbie

Hallo, Ik heb laatst een F22 Raptor gekocht bij RBC kits ( erg mooi ding )

Ik heb de volgende setup:
2 x Minifan 480 ( Wemotec )
2 x Hetrc Typhoon EDF 2W-20
2 x 60 Amp regelaar
2 x 3s 2100 ( wordt 4s 3200 denk ik )

Toen ik het in elkaar had gezet liep de rotor aan..??
Is dit normaal en moet je de rotor kleiner maken of is hier een andere handigheid voor?
Heb de motor al helemaal recht gezet ( gaatjes iets groter gemaakt zodat ik een beetje kon schuiven )
Als ik nu gas geef schaaft de rotor de buitenkant en klinkt het niet helemaal lekker.

Graag wat tips en tricks voor ze in het toestel moeten.

Mvg Ba®t

Als je de diameter van de fan opmeet, dan zou deze theoretisch in de fanunit moeten passen? Wat kan zijn, is dat de buitenste schaal iets is vervormd. Dit valt tijdens montage nog aardig te compenseren heb ik het idee. Ik nog even wachten met schuren aan je fan, mede omdat deze al redelijk voorgebalanceerd is en toch hoge toeren gaat draaien. Sowieso even controleren voordat je het geheel monteert.

Met mijn 2W-23 en HET-RC 6409 was het ook even passen. Ben een kwartiertje bezig geweest met vastzetten, losdraaien, schuiven, kijken, weer vastzetten, positie van de fan bepalen t.o.v. duct etc. Toen ik eenmaal klaar was zat hij netjes in het midden en liep niet meer aan, iets wat in het begin lichtelijk wel het geval was.

Maar mooi model! Moet op 4s wel lekker gaan verwacht ik zo. 8) Foto's! :roll:

Fonziebear,

Prima keuze de F22 vliegt super, komt er nog een foto bouwverslag.

De fan mag niet aanlopen, heb je al geprobeerd met de fan los in de tunnel is er dan rondom ruimte.

Kun je bijvoorbeeld rondom de fan een velletje papier doen zonder dat de fan vast komt te zitten.

Sleept tie dan op een bepaald punt, is de tunnel onrond???

Of is het puur de misuitlijning van de motor.

Succes met de bouw, foto's graag.

Ton

Bedankt voor de reacties ! :)

Ik heb gekeken en de tunnel is niet helemaal 100% rond., misschien als ik het in het toestel zet kan ik hier het een en ander aan schuiven.
De fan kan er wel in draaien maar het is wel heel precies +/- 1mm rondom ruimte.

Ik ga vanavond weer aan het bouwen en zal dan een paar foto's maken van hoe ver ik ben.

Bart

Ik heb hem afgelopen week bij Bart op de tafel zien staan en het gaat wel redelijk. Volgens mij liep de motor eindelijk goed.

hmm stond die raptor op kamp?
damn dat ik dat niet gezien heb :(

mss eens een foto plaatsen :roll:

grz
rodney

Oke beetje lang geleden maar dan toch een berichtje.,

Ben even gestopt met de F22 ( kreeg de fan's nog niet lekker soepel ) en dacht ik neem eerst een ARF dus....
Toen maar een F20 Tiger Shark besteld en met een beetje hulp de Fan 100% afgesteld..
Vorige week eerste vlucht en WAANZINNIG wat vliegt een EDF leuk !!! lekker geluid en power zat..
Tweede vlucht een paar kleine tikjes in de ailrons en daarna volgas op zijn kop het bos in :cry: Helemaal aan gort vleugel hing nog met een stuk romp in de boom romp op/in de grond,
Maar :lol: Motor liep nog soepel ....
Iedereen had natuurlijk een mening naar de oorzaak maar volgens mij was het gewoon een ontwerp foutje in de bouwtekening " motor regelaar en ontvanger allemaal in een kleine ruimte naast elkaar "

Nu heb ik een nieuwe kist besteld " een Pyranha van JePe " deze ga ik eens goed ontstoren met alles wat er maar aan te doen is 2,4 Ghz losse BEC alle kabels door een ferriet kern enz enz ...
Hopelijk komt de kist deze week binnen en kan ik er tot in de late uurtjes aan knutselen.

Update volgt ....

Mzzl Ba®t
www.armc.nl

Iemand ervaring met JePe ? krijg geen contact met ze en ook geen antwoord op mail. :? wil me Pyranha hebben :P

Foto Test:

Oke geen foto van een EDF maar die ga ik vanavond maken.,,,

PICT0011___Medium__.jpg

Ik heb wat foto's op de club site gezet.,

F20 R.I.P
F22 in aanbouw
Verder wat andere dingen en een Koolstof project wat niet helemaal goed ging :lol: Glas wou nooit meer van de plaat af..

Fotomap Bart

Mzzl Ba®t

Back