voorvelg op aandrijfas monteren

• Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
A

alfisti

Guest
hoe kan ik het best een voor velg o een aangedreven as monteren.
normaal draaien de voorvelgen vrij op de voor as maar nu wil ik een voor velg waar lagertjes in komen op een aangedreven as monteren hoe kan ik dat het beste doen want de velg heeft geen 6 kant aan de binnen zijde

Voor je voorvelgen heb je een paar mogelijkheden....
of,.. je zet een binnenste velg van achter voor, dan heb je je 6 kant
of,... je neemt een messing lager, vijlt daar een gleuf in waar de pen in valt die door je as gaat, en lijmt het messinglager vast aan de binnenkant van je voorvelg.

Let wel: bij de 2de manier zal je wiel bij sturen naar voor en achter verplaatsen, het draaipunt ligt verder naar midden van je as dan bij optie 1.

Robert

Voor je voorvelgen heb je een paar mogelijkheden....
of,.. je zet een binnenste velg van achter voor, dan heb je je 6 kant
of,... je neemt een messing lager, vijlt daar een gleuf in waar de pen in valt die door je as gaat, en lijmt het messinglager vast aan de binnenkant van je voorvelg.

Let wel: bij de 2de manier zal je wiel bij sturen naar voor en achter verplaatsen, het draaipunt ligt verder naar midden van je as dan bij optie 1.

Robert
ik snap wat je bedoeld alleen heb ik geen pen door mijn as heen ik heb enkel een splain as waar een 6 kant overheen gaat met de zelfde inkepingen zie foto
niet heel erg duidelijk maar toch

ik heb bij der getriebe dokter een set speciale adapters besteld,
kosten rond de 7 euro en zijn speciaal om de standaard tamiya voorvelgen op de as te kunnen zetten

mvg Michaël

zo iets had ik ook in gedachten maar ik dacht mischien iemand een ander idee dat beter is .
ik denk dat het afdraaien wordt en verlijmen inderdaad
een ieder bedankt voor de ideeen en als alles klaar is zal ik een paar fotos hier plaatsen,ben namelijk bezig met een scania 5 asser zwaartransport trekker

hallo
ik heb een stom/simpel idee,
ik ben met een terberg 10x8 bezig en heb als supersingle voorwielen de velgen van de tamiya reefer trailer deze zijn breed en voorzien van een zeskant en deze passen op de alu velgmeenemer die op de achterassen van de tamiya trucks zit,
inderdaad heeft carson voor zn aangedreven voorassen ronde alu velgmeenemers die in de lagerzitting past en door de moer strak aan te draaien klemt ie conisch vast,
vraag hobma modelbouw elst naar deze velgmeenemers,
je kan ook op www.truckmodellsport.de kijken,
groeten markioo

hallo
ik heb een stom/simpel idee,
ik ben met een terberg 10x8 bezig en heb als supersingle voorwielen de velgen van de tamiya reefer trailer deze zijn breed en voorzien van een zeskant en deze passen op de alu velgmeenemer die op de achterassen van de tamiya trucks zit,
inderdaad heeft carson voor zn aangedreven voorassen ronde alu velgmeenemers die in de lagerzitting past en door de moer strak aan te draaien klemt ie conisch vast,
vraag hobma modelbouw elst naar deze velgmeenemers,
je kan ook op www.truckmodellsport.de kijken,
groeten markioo
bij het opgegevne adres kan ik ze niet vinden.
velgen heb ik inmiddels al di passen bij de achter velgen dus nieuwe aanschaffen is dus geen optie.
ik draai de 6 kant meenemers wel af tot 10 mm en lijm deze vast in de velg snel/simpel en goedkoop

Back