voorwiel aandrijving

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door stormracer, 23 jun 2004.

  1. stormracer

    stormracer Guest

    ik vraag me af

    voorwiel aandrijving op een rc zie je eigenlijk nooit maar bij 1:1 auto heel vaak is dit zo omdat dit voor geen meter rijdt of omdat je dan heel weinig grip hebt omdat de motor meestal achterin/midden ligt of heeft dit een andere reden?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb hier nog een hele oude Kyosho 1:12 Honda CRX met voorwiel aandrijving. Ik kan je zeggen dat het niet rijdt...... Te veel gewicht op de voorkant (omdat de motor daar ook zit) en te weinig achter doet veel met de kont gooien.
     
  3. marvin

    marvin Guest

    Ideaal voor een drifter dus? :twisted:
     
  4. stormracer

    stormracer Guest

    Ideaal voor een drifter dus?

    met die gedachte zat ik dus ook all lijkt me wel gaaf fwd en dan kun je mooi je motor uit de motorkap laten steken
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    er is een Tamiya auto ik dacht de FF02, en die is ook frontwheel drive, en wat je bij die auto's merkt is dat je vooral snel de bochten in kunt duiken, maar dat je daarna heel weinig stuur hebt.

    ook ligt de motor voor in en wil d auto nog wel eens een achterwieltje op trekken, ziet er mooi uit, maar is niet bevoordelijk voor je weg ligging.

    driften valt wel mee, als je wil driften moet je naar mijn idee toch een achterwiel aangedreven hebben, want driften houd in dat je achterwielen sneller draaien dan je voorwielen, en met achterwiel aandrijving is dat zo. bij voorwiel aandrijving niet.

    Groet Robo
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    idd, driften kan niet met voorwiel aandrijving, je kan alleen slippen met de achterkant met voorwielaandrijving, en naar mijn mening is dat geen driften :D


    Ik heb het 'toevallig' op mijn msx3 gehad.. omdat de cardan naar achter niet helemaal lekker was.. en 't rijd natuurlijk niet goed omdat er niet genoeg druk op de voorwielen komt... bovendien gaat net zoals bij een normale auto het gewicht naar achteren en komt de voorkant iets omhoog wat nog meer slip geeft :)
     
  7. corvette

    corvette Guest

    Ik heb wel eens met voorwiel aandrijving ge-experimenteerd ( op een 4wd electro offroad tamiya ). Het rijden ging voor geen meter. Mede doordat het meeste gewicht op de achterwielen rust. Ook was het moment van onder of overstuur zeer klein en moeilijk te "voelen".
     
  8. pieter007

    pieter007 Guest

    Bart banaan schreef op rc-racingcars :

     
  9. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    als je naar het ontwerp van de FF02 van tamiya kijk zie je ook dat al het gewicht zo ver mogelijk naar voren is gegooid, ga jij met een oorspronkelijke 4WD proberen met alleen de voorwielen aangedreven te rijden, zal dit heel anders zijn. alleen al door het gewicht.

    wat ik wel heel erg merkte met die FF02 van tamiya is dat dat ding onwijs banden slijt, voor al de voorwielen. dit komt waarschijlijk door dat je bbij het optrekken wielspin hebt. en bij de bochten ook.

    Groet Robo
     
  10. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    ik heb zelf de tamiya ff 02, en voor in de bochten rijd het wel lkr, maar je mist er wel snelheid mee, volgens mij
     

Deel Deze Pagina