Voorwiel-asje Hpi Truggy

• Topicstarter Topicstarter ErikRC
  • Startdatum Startdatum
E

ErikRC

Guest
Goedemiddag,

Na een middagje lomp racen met mijn truggy heb ik o.a. een voorwiel afgebroken. Nu is het me duidelijk wat er kapot is en mist;

• wielmoer, check
  • 6kantige centreermoer die net achter het wiel zit, check
  • asje wat is afgebroken....
Van dat asje kan ik geen artikelnummer oid vinden, weet iemand dit? ik heb al heel wat pagina's op internet doorzocht maar ik weet niet zeker welke de juiste is. het lijkt deze te zijn:HPI101181 alleen daar staat rear axle...of val ik weer eens met mijn neus in de boter en is dat hem HPI101182 ? of deze HPI101228 ?

deze as is heel:
Foto-V3AJSXEF.jpg

en deze afgebroken:
Foto-B6YZ3IXI.jpg

Foto-OJIYQNGX.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat een 8mm moertje dat het wiel vast houd? (net als bij 1:10 auto's)

Bij mijn Trophy buggy zit een andere as die op mij wat steviger over komt?

Ik begrijp niet waarom ze grotere wielen met een dunner asje monteren.

23.jpg

Je kan ook eens kijken hoe lang ze zijn & dan kijken of een ander merk een soort gelijke as heeft?

Het is idd een kwaal van de trophy.
Dit was al zo toen hij als Hotbodies Lightning uitgebracht werd.Helaas heeft HPI er niks aan verbeterd.Je zou is kunnen kijken of het systeem van de buggy op de truggy past.
Bij de Savage gebruikten ze ook het systeem wat op de truggy zit en die kan omgebouwd worden.

Is dat een 8mm moertje dat het wiel vast houd? (net als bij 1:10 auto's)

Bij mijn Trophy buggy zit een andere as die op mij wat steviger over komt?

Ik begrijp niet waarom ze grotere wielen met een dunner asje monteren.

23.jpg

Zijn die van de voorwielen 5 of 6,7 mm?

Ik denk trouwens dat je standaard wielen dan ook niet meer passen...?
Weet het overigens niet zeker, ik ken de Trophy truggy niet zo goed.

Tja nu ik zo zit te kijken is het wel een dure upgrade maar ben je gelijk wel van het geklooi af met die moeimakende snel dol gedraaide M5 moertjes.
Voor de savage was er ook deze upgrade maar dan bestel je de kit compleet (assen en meenemers) welke meenemers zitten er nu op 17mm toch?
Dus ik denk toch dat je gewoon deze weer moet halen Front Uj Driveshaft Truggy - 101182 at HPI Europe maar dan houd je nog steeds de (zwakke plek).
Ik snap ook niet dat het er niet standaard opzit maar hpi kennende komen ze net als de (lightning)buggy met een EVO editie waar het wel standaard opzit.

zowel voor als achter 5mm, als je de dikte van de wielmeenemer bedoeld.

Ik heb gisteren voor nu alleen m'n achterste wielasjes geüpgraded. De voorste as hadden ze niet op voorraad dus krijg ik nog.
In plaats van de 5mm heb ik de 6,7mm hex wheel adapters geïnstalleerd.
Nu vraag ik me af of ik de 3x17mm schafts nodig heb, want met de oude zit er speling tussen. En de hpiz740 set screws heb ik toch niet nodig?

Dit allemaal gevolgd dus

#66479 Universal Joint
#101061 Rear Wheel Axle
2 x #101785 or #101792 Wheel Hex Adapter

With these parts you will be able to use standard truggy wheels on your Trophy Truggy!

Bron: 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (orange/black) - 101785 at HPI Europe

Het blijft een terugkomend probleem met de trophy truggy,eigenlijk schandalig dat hpi zo iets uitbrengd,zelf heb ik een trophy buggy en buiten de servo's heb daar eigenlijk weinig problemen mee.

De meeste die ik ken met een trophy truggy hebben het systeem van de buggy er op gebouwd,kost wel enkele euro's maar het zal wel een eenmalige kost zijn.

Ik heb gisteren voor nu alleen m'n achterste wielasjes geüpgraded. De voorste as hadden ze niet op voorraad dus krijg ik nog.
In plaats van de 5mm heb ik de 6,7mm hex wheel adapters geïnstalleerd.
Nu vraag ik me af of ik de 3x17mm schafts nodig heb, want met de oude zit er speling tussen. En de hpiz740 set screws heb ik toch niet nodig?

Dit allemaal gevolgd dus

#66479 Universal Joint
#101061 Rear Wheel Axle
2 x #101785 or #101792 Wheel Hex Adapter

With these parts you will be able to use standard truggy wheels on your Trophy Truggy!

Bron: 5mm Hex Wheel Adapters Trophy Buggy (orange/black) - 101785 at HPI Europe

Hallo,

De HPI Z740 heb je inderdaad niet mer nodig, ik heb de 5mm hex adapters, maar de 6,7 mm zouden ook gewoon moeten passen.
Het verschil is meen ik alleen de moerdikte... heb je die pinnetjes er wel in gezet?

Ik heb ook enkel de 3 onderdelen(wel 5mm hex) die HPI voorschrijft gebruikt en past prima.

Ja de 6,7mm hex adapters passen prima, maar heb jij ook dat de pinnetjes wat kleine speling hebben als je ze in de hex adapters doet? De banden zitten er wel goed op. Ook meegereden gisteren.
Wel een probleem gisteren gehad met me clutch Bell. De bearing, washer en schroef ben ik kwijt. De onderdelen kan ik kopen zie ik, maar zie dat mensen een 17t clutch Bell aanschaffen i.p.v. een 15t die er nu opzit. Vraag me af welke 17t clutch Bell goed is.

Back