Ik heb mijn boot, na de primer, met 2k lak gespoten. Hoewel ik de spuitbus heb verwarmd in een emmer warm water, vloeide de lak niet mooi. Ik denk omdat de temperatuur van de omgeving en de boot te laag was, ca 12 graden.
Dacht aan opschuren en polijsten, maar op een paar plekken door de 2K heengegaan tot de primer en ook soms tot op het carbon laminaat. Dit is dus niet gelukt.
Nu heb ik de boot helemaal dof geschuurd met waterproof 800 en wil weer opnieuw een poging met 2K lak wagen. Zal beter op de temperatuur letten (20 graden).
Adviseren jullie eerst een primer op te zetten en daarna 2K, of is een primer niet nodig.
Is een met 800 geschuurde ondergrond te glad? Beter met 400 of…?
Alle tips zijn meer dan welkom.
Groet
Wim
Dacht aan opschuren en polijsten, maar op een paar plekken door de 2K heengegaan tot de primer en ook soms tot op het carbon laminaat. Dit is dus niet gelukt.
Nu heb ik de boot helemaal dof geschuurd met waterproof 800 en wil weer opnieuw een poging met 2K lak wagen. Zal beter op de temperatuur letten (20 graden).
Adviseren jullie eerst een primer op te zetten en daarna 2K, of is een primer niet nodig.
Is een met 800 geschuurde ondergrond te glad? Beter met 400 of…?
Alle tips zijn meer dan welkom.
Groet
Wim