Is er verschil in de max laadspanning tussen verschillende leveranciers van laders , Lipo's en balancers ?
Ik gebruik :
Schulze 8-936 , Flightpower 6S 3700 mAH , Orbit balancer
en nu ook Robbe Pwer peak fun .
Wanneer ik met de Schulze laadt gaat dit "goed" tot de stroom is gezakt tot ong 1 A .
Nu gaan alle 6 de balancers tegelijk aan , en zakt de stroom langzaam verder .
Dit is het laatste van het laadproces toch ?
Maar volgens mij stook ik in de laatste tijd alleen maar de laadstroom rechtstreeks in de balancer op .
De gemeten spanningen kloppen en komt niet boven de 4,2 V / cel
Nu de rest van de vraag :
Bij de Schulze kan ik kiezen voor LILO of LIPO verschil 0,1 V per cel ( dit wordt op verschillende Duitse Forums ook aangeraden om Lipo's te laden met het Lilo progr ).
Op het Lilo prog gaat ten eerste de laadtijd omlaag ( omdat de laatste 20 % van het laden in comb. met de balancer vervalt ) omdat de balancer niet eens aan het werk hoeft te gaan
Bij de Robbe lader kan ik alleen een Lithium accu kiezen , deze maakt dus ineens geen verschil tussen Lilo en Lipo !
Wie heeft er verder ervaring met het laden van Lipo's op de Lilo stand ?
Het gaat tenslotte maar om 0,1 V verschil op de max laadspanning die waarschijnlijk in rust toch al snel wegzakt .
Ik gebruik :
Schulze 8-936 , Flightpower 6S 3700 mAH , Orbit balancer
en nu ook Robbe Pwer peak fun .
Wanneer ik met de Schulze laadt gaat dit "goed" tot de stroom is gezakt tot ong 1 A .
Nu gaan alle 6 de balancers tegelijk aan , en zakt de stroom langzaam verder .
Dit is het laatste van het laadproces toch ?
Maar volgens mij stook ik in de laatste tijd alleen maar de laadstroom rechtstreeks in de balancer op .
De gemeten spanningen kloppen en komt niet boven de 4,2 V / cel
Nu de rest van de vraag :
Bij de Schulze kan ik kiezen voor LILO of LIPO verschil 0,1 V per cel ( dit wordt op verschillende Duitse Forums ook aangeraden om Lipo's te laden met het Lilo progr ).
Op het Lilo prog gaat ten eerste de laadtijd omlaag ( omdat de laatste 20 % van het laden in comb. met de balancer vervalt ) omdat de balancer niet eens aan het werk hoeft te gaan
Bij de Robbe lader kan ik alleen een Lithium accu kiezen , deze maakt dus ineens geen verschil tussen Lilo en Lipo !
Wie heeft er verder ervaring met het laden van Lipo's op de Lilo stand ?
Het gaat tenslotte maar om 0,1 V verschil op de max laadspanning die waarschijnlijk in rust toch al snel wegzakt .