Vraag aan PeterL

Discussie in 'Beginners' gestart door Ed, 10 apr 2003.

  1. Ed

    Ed Guest

    Beste PeterL,

    Je hebt mij hierop gewezen:

    ''Als ik jou was zou ik dan eerder voor deze gaan die heeft een 40mhz zender dat is veel beter dan die 27 en heeft wel een richtings roer:

    Piper J3 Cub (3 kanalen)
    Dit model zal u zeker tot de verbeelding spreken. Dit model is een replica op schaal van het vermaarde toestel. Het model is ook leverbaar als versie met 2 kanalen. De motor, servo's en ontvanger zijn reeds voor u ingebouwd. Terwijl u de accu laadt met de bijgeleverde lader leest u rustig de bouwbeschrijving door en maakt u de Piper J3 cub klaar voor zijn eerste vlucht.

    Eigenschappen:
    - Lichtgewicht, 230-350 gram
    - Gemakkelijk af te bouwen
    - Met de zender bestuurt u de motor via een aan-/uit schakelaar, het hoogteroer en het richtingroer.
    - Gemakkelijk te vliegen. Door zijn lage zwaartepunt corrigeert de Piper J3 Cub zichzelf zodra u de stuurknuppels los laat



    Prijs van de Piper J3 Cub (3 kanalen): Euro 159,00


    _________________
    Groetjes peter
    Westerly is in aanbouw jongens''

    Bedankt, maar ik zou graag nog een paar dingen willen weten:

    1. Is het ECHT een complete set? (inclusief accu, lader, ontvanger, zender, servo's, motor etc.?)

    2. Wat is de spanwijdte van deze versie?

    3. Waar kun je deze versie (voor €159,-) kopen?

    Alvast bedankt![/list]
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    hey ed,

    Ik heet dan wel niet peter (voor persoonlijk berichtjes kun je beter peter ff pben) Maar je kan dit toestel bestellen op www.amersfoortairport.com
    Er zit echt alles bij.
    Zoals je daar kunt lezen is de spanwijdte 75 cm. Dit is alleen
    minder geschikt om met meer wind te vliegen en de zender die er bijzit kan je waarschijnlijk met je volgende toestel niet meer gebruiken.
    Dit is eigenlijk een beetje speelgoed (Als modelvliegtuigen speelgoed zouden zijn)
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Of gewoom die van Jamara bestellen bij de modelbouw winkel om de hoek, is net zo duur exact het zelfde kistje, kistje heeft een iets te hoge vleugelbelasting voor zijn formaat vliegt dus vrij snel, de zender is een 2 (3) kanaals AM met een schakelkanaal voor de motor ( alleen aan of uit, dus geen regelaar)......zelf corrigetrende v-stelling (hoe langer je vliegt, hoe meer v-stelling....(vraag het maar Arjen van Viegen))....

    Het is ........"op papier"......een kompleet setje..... :? :? :? ...

    Oordeel, het kistje kan zowaar vliegen......liefst in de handen van een ervaren vlieger.....en daar is dan alles mee gezegd....
     
  4. Tanja

    Tanja Guest

    Ik raad je inderdaad aan dat als je wil gaan modelvliegen om niet met zoiets te beginnen. Het vloog binnen behoorlijk snel en is lastig landen. Motor uit en hij stuurt niet meer, maar motor aan en je kan niet landen. Lastige keuze. Volgens mij is dit echt speelgoed voor het verwende rijkeluis zoontje. Bovendien moet je na een vluchtje van 5 a 6 minuten 6 uur! 8O laden. Zonde van het geld, maar inderdaad het is een complete set. Ik zou dan eerder de Pico cub van multiplex kopen. Ik geloof dat die ook als complete set verkocht wordt, maar dat is minder speelgoedachtig.
     

Deel Deze Pagina