Vraag aansluiten Hype S-Bach mini

Hallo,

Heb vandaag de S-Bach mini van Hype binnen gekregen.

Ziet er super goed uit.

Alleen heb ik een vraag.

De 2 rolroer servo's zijn met een y kabel gekoppeld.

Nu weet ik niet hoe ik dit op mijn zender in moet stellen.

Ik heb een Graupner MX 12 hott zender.

IK heb de mogenlijkheid om de 2 servo's een appart kanaal te geven, maar waar de servo kabels ophouden en waar de y kabel begint is net te kort.

Iemand advies?

Gr Arwin

Daar zit ik ook aan te denken.

Maar ben heel erg aan gewicht gebonden, dus dat is wel weer wat extra's....want heb eigenlijk echt maar 5 cm nodig....maar die y zit er natuurlijk niet voor niks standaard op (ja natuurlijk om het aantrekkelijk te maken voor mensen met een 4 kanaals ontvanger!)

Gr Arwin

Hoi.
Ik heb het toestel ook, maar een Spektrum zender.
Kan je dus niet helpen met hoe te doen met het kabeltje.
Wat ik wel weet: zorg er goed voor dat het CG kloppend is.
En........ze is verdomd kwiek op de roeren!!!
Zet dus echt genoeg Expo erop en..........niet al teveel roer uitslag want anders is je eerste vlucht tevens ook je laatste vlucht.
Sukses.
Vr Gr D

Je kan ook de y-kabel doormidden knippen en dan 5 cm servokabel ertussen plakken/solderen.
Dan ben je ook klaar met minimale gewichtstoename.

Okay toch maar y er tussenuit weg gehaald en 2 verlengers er op gezet.

Dylan sys150: Heb je ook gewicht in de neus toe moeten voegen om hem goed gestabilizeerd te krijgen?

IK heb een 2S 1000 Mah in de neus zitten, maar toch blijft hij een beetje achterover hangen!?!?

Gr Arwin

Hoi Arwin.
Yep.........dat heb ik ook moeten doen.
Ik gebruik altijd van dat plaklood wat ze ook op autovelgen doen om die te balanceren.
Die gaan al vanaf 5 gram en werken super.
Ik vlieg de mijne op 2S 1000Mah Lipo.
Passen perfect in het toestel.
Maar moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat dit toestel stock uit de doos erg underpowerd vind hoor.
Voor relaxed rondjes vliegen op een windarme dag geen probleem.
Maar het toestel zou het beste presteren met een sterkere motor erin, iets dikkere regelaar en dan op 3S Lipo.
Zelf vind ik dat niet de moeite waard om het zo te verbouwen.
Vind het niet 1 van mijn fijnst vliegende kisten.
Vr Gr D

Back