vraag afsteling nitro motor

vraagja vandaag wat wezen rijden

de motor gestart en netjes afgesteld
zoals hier beschreven staat op forum

maar als ik dan even wat heb gereden gaat de motor
steeds harder stationer lopen
en krijg hem dan ook niet meer goed
tot ik hem stop daarna weer start op de startbox netjes afstel
en dan na wat rijden weer loopt het toerental omhoog

de motor is een novarosi plus 4t
gloeiplug c6t

wat kan hier de oorzaak van wezen

Carborateur los schroeven van het blokje opnieuw goed aan duwen. En even controleren of het rubberen ringetje er tussen zit. Anders zuigt ie valse lucht.

Dit heb ik afgelopen weekend ook gehad met mijn nova blokje.

Ik heb het als volgt opgelost. Eerst goed warm rijden als hij na een minuut of 7 lekker warm is. De stationair schroef uitdraaien. Net zolang tot dat hij rustig klinkt in stationair. Het kan ook zijn dat je servo de caburateur niet goed dicht doet..

Op een 1 of andere manier zetten deze motoron heel ver uit. Waardoor ze uiteindelijk moeilijk aftestellen zijn. Maar het is mij gelukt. Maar nu hopen dat een koude start ook nog gaat lukken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Peter

Laatst bewerkt:
Steeds sneller stationair lopen, dan staat je motor gewoon te arm.
- Draai je HSN en LSN eens 1/2 slag uit.
- Motor warm rijden en eventueel temp meten.
- HSN afstellen zodat ie op zijn top nog rookt en niet te heet wordt.
- Eventueel bij maximale prestaties je HSN 1/16 tot 1/8 slag terug draaien (rijker).
- LSN afstellen, zet je auto stil, tel tot 5 en rij volgas weg. Rijdt ie pruttelend weg staat ie nog te rijk. Slaat ie af of wil hij zonder pruttelen heel moeilijk weg dan staat ie te arm.
- Luister in die 5 seconden ook naar je motor, als het stationair toerental oploopt staat ie te arm. Loopt je toerental juist terug en gaat ie (bijna) afslaan dan staat je LSN te rijk.
- LSN staat goed als je na 5 tellen zonder haperen soepeltjes volgas weg kan rijden.
- Stel als laatste je stationair goed af.
- Controleer e.e.a. eventueel met een temp meter.

Back