Beste forumleden,
wie heeft er ervaring met intrekbaar landingsgestel in heli's?
Ik heb al jaren een sikorsky s76 staan en deze week de stoute schoenen aangetrokken en het landingsgestel intrekbaar te maken ( zoals het hoort)
Veel info gevonden op runryder en iets vergelijkbaars eerst even als prototype gemaakt.
Wielen gaan keurig in en uit en vandaag aan het stoeien geweest met deurtje.
Ook dat is te doen maar dan.... Punt is dat eerst het deurtje ( ruim) open moet en vervolgens is er pas ruimte voor de poot met wiel. Ook dit verhaal is nog te doen, in m'n fc28 kan ik dit zo mixen dat poot vertraagd achter het deurtje aan gaat. Echter bij het intrekken moet het net andersom, de poot moet eerst al een stuk naar binnen waarna dan pas de deur dicht moet gaan.
Dit is dus het probleem. Ik heb ooit een Agusta gehad en die had alles via 1 servo lopen maar dat was een reuze gepruts met erg veel stangetjes.
Wie heeft tips?
deurtje open ( stangetje naar servo ligt los)
vooraanzicht met aansturing poten
wie heeft er ervaring met intrekbaar landingsgestel in heli's?
Ik heb al jaren een sikorsky s76 staan en deze week de stoute schoenen aangetrokken en het landingsgestel intrekbaar te maken ( zoals het hoort)
Veel info gevonden op runryder en iets vergelijkbaars eerst even als prototype gemaakt.
Wielen gaan keurig in en uit en vandaag aan het stoeien geweest met deurtje.
Ook dat is te doen maar dan.... Punt is dat eerst het deurtje ( ruim) open moet en vervolgens is er pas ruimte voor de poot met wiel. Ook dit verhaal is nog te doen, in m'n fc28 kan ik dit zo mixen dat poot vertraagd achter het deurtje aan gaat. Echter bij het intrekken moet het net andersom, de poot moet eerst al een stuk naar binnen waarna dan pas de deur dicht moet gaan.
Dit is dus het probleem. Ik heb ooit een Agusta gehad en die had alles via 1 servo lopen maar dat was een reuze gepruts met erg veel stangetjes.
Wie heeft tips?

deurtje open ( stangetje naar servo ligt los)

vooraanzicht met aansturing poten
