Vraag betreft zwaartepunt Swift 2

Ik zat met een aantal vragen betreft het bouwen van een Swift 2.

Ik vroeg me namelijk af hoe da nu zit met de GC spot, in de handleiding staat namelijk dat 18 cm vanaf de neus gemeten bevind zich de GC spot, betekent het dat ik vanaf dat punt moet balanceren?

zodat zeg maar de neus en staart in evenwicht zijn?
De handleiding gaat dan uit van 720 mAH, maar omdat ik dus 1300 mAH (is dus bijna 2x zo zwaar) betekent dan dat het GC spot ook weer opnieuw berekent moet worden?

of moet ik gewoon de accu meer naar voren verplaatsen zodat het uiteindelijk wel in evenwicht komt met de GC punt vanaf de neus 18 cm?:confused:

Alvast bedankt!

ja het cg is het punt waarop het vliegtuig in balans moet zijn. dit betekent dat als je je vliegtuig op je vingers op het cg balanseerd, hij helemaal vlak moet hangen of lichtelijk neus iets naar beneden. je moet dus met je accu en dergelijke gaan schuiven, zodat het evenwicht rond het cg ligt.

Het CG blijft gelijk, da's een eigenschap voor het vliegtuig. Een zwaardere accu zal het vliegklaargewicht verhogen maar het zwaartepunt (CG) blijft gelijk. Je zult dus de accu meer richting het CG moeten verplaatsen om de juiste balans te houden. Wanneer je de Swift op twee vingers in de breedte ter hoogte van het CG legt, zou de vleugel in balans moeten zijn, dus niet voorover en niet achterover vallen. ;)

Oke duidelijk!

Hartstikke bedankt!

Dus gewoon vingers eronder en de spullen (esc, accu enz) ondersteboven in evenwicht verdelen :)

Over het algemeen is het makkelijker de vleugel op zijn kop op je vingers te balanceren, zeker als je de accu en elektronica bovenop plaatst. Maar verder is er niet veel meer dan vingers eronder en passen en meten. ;)

Back