Vraag Heng Long Tank - Sherman

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door TCG, 11 aug 2013.

  1. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw hier en een beginner met RC Tanks. Onlangs heb ik een Sherman 105mm Howitzer tank gekocht van Heng Long (Torro). Maar ik vermoed dat er iets niet goed is.

    Als ik gewoon in de woonkamer rijd met de tank dan stopt de tank na 5 meter al. Doe ik een stap dichterbij dat rijdt de tank weer iets verder. Het lijkt mij dat de reikwijdte wel verder moet zijn dan 5 meter.

    Mijn vraag is:
    Wat is normaal de afstand dat zo'n tank van je af moet kunnen rijden?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!
     
  2. joey uit putte

    joey uit putte

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    32
    Hoi tcg , ik heb zelf ook een heng long tank . De m26 pershing . En ik heb tog zeker +-30m bereik . Maar zijn de batterijen goed vol? Zowel de tank als de zender ? En heb je de antenne goed bevestigt op je tank? Mvg joey
     
  3. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Hoi Joey,

    Bedankt voor je reactie:

    De batterijen in de remote zijn allemaal nieuw.
    De batterij in de tank heeft uren aan de oplader gelegen. Ik neem aan dat die ook helemaal vol is.
    De antenne van de remote is goed vast gedraaid.
    De antenne op de tank krijg ik maar half over het pennetje heen. Enige tip om deze helemaal over het pennetje te krijgen. Gaat erg strak nemalijk.

    Groetjes,
    Ron



     
  4. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Dit klinkt als een antenne die ergens los zit!

    Schroef je zender en tank eens open om te kijken of de antenne draad vanaf de ontvanger helemaal tot aan de aansluiting van je antenne loopt.
    In de tank hoort daar een stekkertje tussen te zitten die wel eens los wil laten.

    Je antennespriet kan je er wat makkelijker op krijgen door hem erop te draaien. Daardoor gaat het veerachtige gedeelte wat open staan en gaat ie er makkelijker op.

    Groeten
     
  5. joey uit putte

    joey uit putte

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    32
    Halloo , en inderdaad , dat ik daar ookniet opkwam haha de antennedraad. Sorry hiervoor. Maar, heng long tanks hebben kristallen in de zender toch? Nu weet ik daar niet veel over (ben redelijk vers in de modelbouwwereld) maar is het miss mogelijk dat een kristal er niet goed/helemaal in zit ? Ben wel benieuwd of he het opgelost krijgt , en wat het probleem was. Mvg joey
     
  6. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Ik zie het niet zitten om de tank open te schroeven e.d. Ik ben geen sleutelaar.

    De tank is al eens terug gestuurd naar de importeur omdat er eerst helemaal geen contact tussen de zender en ontvanger was. Dit bleek inderdaad veroorzaakt te worden door kristallen die niet goed contact maakten.

    Maar toen ik de tank na 2,5 week weer ontving ging de tank niet verder dan 5 meter. Lekker getest bij de reparatie hè?

    Vandaag contact gehad met de verkoper waarvan ik de naam achterwege laat. De tank gaat terug.

    De tank gaat terug waar ik 'm heb gekocht en ik krijg mijn geld terug. Misschien dat ik ergens anders meer geluk heb. Jammer dat mijn aanschaf van mijn eerste tank zo moet verlopen :(

    Bedankt voor jullie reacties !



     
  7. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Schuif je de antenne van de zender wel goed(helemaal) uit. Met ingeschoven antenne is je bereik ook beroerd. Ik merk het met mijn Henh Long's ook. Met ingeschoven antenne red ik het niet van de bank naar de keuken. Met compleet uitgeschoven antenne cross ik van de bank zo de achtertuin in.
     
  8. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Yep... de antenne schuif ik helemaal uit. Dus crossen zit er bij mij niet bij ;-)


     
  9. joey uit putte

    joey uit putte

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    32
    Tcg , het is inderdaad jammer dat je deze pech hebt met je 1e tank . Dus mischien een idee om eerst contact op te nemen met de winkel / webshop waar je van plan bent om je nieuwe tank aan te schaffen , en uit te leggen wat je met je eerste tank overkwam . En vragen naar zijn garantie voorwaarden , zo kom jij of de winkel eigenaar later niet voor een verrassing te staan als er iets niet klopt .
     
  10. joey uit putte

    joey uit putte

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    32
    Beste tcg , hoe staat het inmiddels met het ontvangst van utank? Ben wel benieuwd of en hoe dit opgelost is . Mvg joey
     
  11. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Hallo Joey,

    Wat aardig dat je het vraagt.

    Ik had de tank weer ontvangen.
    Eerst geen antenne in de doos en een aantal afgebroken beugeltjes, etc. :-(
    De volgende dag een antenne ontvangen. Eindelijk kon ik met de tank rijden. Maarrrrrr..... Na 5 a 6 meter stopte de tank weer. Ik een stap naat voren gedaan en de tank reed weer een meter.

    Je snapt 'm al wel ... het bereik was maar 5 a 6 meter terwijl die zeker 25 meter moet zijn... lijkt mij.

    Ik had er zo flink de P in...
    De tank is nu terug gestuurd en ik heb wel netjes mijn geld terug gehad.
    Dikke pech bij de aanschaf en heeft ook mijn pret bedorven. Tot op heden niks anders aangekocht.

    Groetjes,
    TCG



     
  12. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Ik ken het probleem met een zeer beperkte reikwijdte.
    Bij mijn Torro Sherman was het slechts 1,5m.
    Ik heb de tank omgebouwd naar 2,4Ghz.
    De originele zender en ontvanger is dus in de vuilnisbak gekieperd.
     
  13. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    misschien in het vervolg eerst eens lezen voor je iets koopt.
    het merk heng long is nu eenmaal niet zo geweldig maar de meeste mensen kijken eerst naar de prijs en maken dan meestal al een keuze.
     
  14. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Met mijn heng long haal ik makkelijk de 25 meter bereik!
    Tis goedkoop spul, geen slecht spul.

    Een beetje schroeven had een hoop ellende kunnen besparen iig...
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hallo TCG, wat een pech zeg! Alvorens 500 euro voor een Tamiya tank uit te geven kun je nog even kijken naar een Taigen tank, da's een ge upgrade versie van de Hl met 2,4 GHz besturing en veel metalen onderdelen als wielen, tracks, loop, etc. En vaak voor rond de 150 -165 euro te krijgen. Check it out: M41. Hier echter helaas geen Sherman maar wel een hele leuke Walker Bulldog uit de Koreaanse oorlog. Ik heb zelf een paar tanks van dit merk zoals Tiger II en Panzer IV F2 bevalt mij prima. In mijn topics hierover postte ik destijds leveranciers, idem voor verder perfectioneren, zie dit forum, groeten,

    Bram
     
  16. joey uit putte

    joey uit putte

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    32
    Beste tcg , is wel rot voor je . En ik kan er best inkomen dat je nou miss wel twijfelt bij je volgende aansgaf . Ikzelf heb een hl m26 pershing , en ik heb eigenlijk nooit problemen ermee gehad . Veel sucses bij je volgende aanschaf. Mvg joey
     
  17. Carnage15783

    Carnage15783

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Rijen
    Sorry dat ik het zeg, maar als je niet wil sleutelen, kun je beter een andere hobby zoeken. HL tanks zitten simpel in elkaar, en even uit elkaar halen had een hoop ellende kunnen voorkomen.
     

Deel Deze Pagina