Vraag Heng Long Tank - Sherman

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door TCG, 11 aug 2013.

  1. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw hier en een beginner met RC Tanks. Onlangs heb ik een Sherman 105mm Howitzer tank gekocht van Heng Long (Torro). Maar ik vermoed dat er iets niet goed is.

    Als ik gewoon in de woonkamer rijd met de tank dan stopt de tank na 5 meter al. Doe ik een stap dichterbij dat rijdt de tank weer iets verder. Het lijkt mij dat de reikwijdte wel verder moet zijn dan 5 meter.

    Mijn vraag is:
    Wat is normaal de afstand dat zo'n tank van je af moet kunnen rijden?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!
     
  2. joey uit putte

    joey uit putte

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    32
    Hoi tcg , ik heb zelf ook een heng long tank . De m26 pershing . En ik heb tog zeker +-30m bereik . Maar zijn de batterijen goed vol? Zowel de tank als de zender ? En heb je de antenne goed bevestigt op je tank? Mvg joey
     
  3. TCG

    TCG

    Lid geworden:
    1 jul 2013
    Berichten:
    6
    Hoi Joey,

    Bedankt voor je reactie:

    De batterijen in de remote zijn allemaal nieuw.
    De batterij in de tank heeft uren aan de oplader gelegen. Ik neem aan dat die ook helemaal vol is.
    De antenne van de remote is goed vast gedraaid.
    De antenne op de tank krijg ik maar half over het pennetje heen. Enige tip om deze helemaal over het pennetje te krijgen. Gaat erg strak nemalijk.

    Groetjes,
    Ron



     
  4. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Dit klinkt als een antenne die ergens los zit!

    Schroef je zender en tank eens open om te kijken of de antenne draad vanaf de ontvanger helemaal tot aan de aansluiting van je antenne loopt.
    In de tank hoort daar een stekkertje tussen te zitten die wel eens los wil laten.