Vraag ivm oude Kyosho

• Topicstarter Topicstarter Duffman
  • Startdatum Startdatum
D

Duffman

Guest
Goeiedag iedereen,

Zoals de titel reeds vermeld vroeg ik me het volgende af:

Ik heb een oude Kyosho geërfd van iemand, dankzij dit forum heb ik gevonden welke het precies is:
Kyosho Lancia Delta integrale 16V » Classic and Vintage RC Cars
Google wist me echter niet veel nieuws te vertellen inzake het model en het motortje, het ding stamt dan ook van de jaren 90.

Alle elektro aan boord werkt nog perfect, het brandstoftankje ontbreekt wel maar dit heb ik reeds opgelost.
Echter heb ik wat twijfels bij de oude OS Max .10 die hierbij hoort.
Ik heb hem nog niet degelijk kunnen afstellen (nog niet toe gekomen) maar ik vrees ergens dat hij misschien versleten kan zijn.

Zou het nog de moeite zijn een nieuw motortje op de Kyosho te zetten als instapmodel in de brandstof-modelbouw?

Intussen ken ik de techniek erachter al redelijk dus ander motortje inbouwen is geen pobleem...

Ik hoop hier misschien een verlicht antwoord te vinden. :-)

Vele groeten,
Duff

Een nieuw motortje inbouwen kan natuurlijk altijd. Een goede beginners motor zijn de motortjes van force. Voor 70-80 euro heb je al een goede.
De vraag is echter: Zijn er nog onderdelen te vinden voor de kyosho??
Want anders is het misschien verstandig, om er gelijk maar een nieuw autootje bij te kopen.

Wel, onderdelen zijn niet meer beschikbaar, het autootje staat momenteel wel rijklaar.
Ik heb nog een team Losi staan (recente auto) maar die wacht nog op onderdelen uit de US.
Daarmee wou ik eerst de Kyosho aan de praat krijgen om toch al wat nitro ervaring op te doen :)

Ik heb nog eentje uit dezelfde reeks nl. Kyosho Ford RS-200 (kit#3013) en met een Lancia Delta kap als extra.
Is zeker een leuke auto maar momenteel is mijn trekstarter stuk.

Ik heb ook nog de volledige handleiding. Als je wil scan ik deze wel eens in.

Hallo gum,

Het zou heel leuk zijn moest je dat eens willen doen, op die manier heb ik toch al iets extra van info bij. :-)

een auto moet rijden vind ik.
Als je er mee amuseert, zijn onderdelen altijd nog wel te vinden. Bv via dit forum of af en toe eens op de 2dehands sites kijken. Zelf heb ik wel een aantal oudere auto's staan, dus als er ene iets mankeert, heb ik nog wel een andere om mee te rijden.
Gewoon een beetje voorzichtig rijden wel.

Wat ook vaak werkt: zoek onderdelen van een nieuwere auto die passen!
Zo hou ik mijn ninja 4wd rijdend.

Welja zoiets probeer ik ook wel, gelukkig is alles dat erop staat in goeie staat, zo heb ik toch de olie van de schokdempers vervangen.
Zo'n handleiding is natuurlijk wel makkelijk zodat ik alle types en afmetingen van de onderdelen heb ^^

Bedankt Gum!
Hiermee heb ik alles wat ik maar nodig kan hebben :D
als ik ooit eens wat kan doen geef maar'n gil ;)

Hmm zou elke 1/10 body hierop passend te maken zijn?
Ik vind het wat veiliger om met zo'n retro autootje rond te rijden dan.
Als ik een redelijke 1/10 kap vind ploef ik die derop dan :)

Dat is een kwestie van meten je hebt bodies van 190 mm breed en van 200 mm breed in 1:10 schaal, verder nog kun je wielbasis (hart op hart) meten.

Dan moet in principe elke body passen,ligt natuurlijk ook aan de plaats van de body posts.
Wat ik zo kan zien op de fotootjes uit de OP moet dat volgens mij geen problem zijn.

Groeten,

Ton

Back