Vraag keuze stuurassen

Discussie in 'Model truckers' gestart door sebastiaanvonk, 5 mei 2020.

  1. sebastiaanvonk

    sebastiaanvonk

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    92
    Ik ga het maar vragen ik kom er niet over uit welke stuurassen te gaan kopen als voorloopas en naloopas. Enige tips zijn welkom dit is voor me 2de 10×4 project. Ben al bezig met een demo kraan te printen. Dus dit komt binnenkort in me bouwverslag te staan.
     
  2. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.648
    Locatie:
    Drenthe
    Als dat geen aangedreven assen zijn, en daar lijkt het idd op (10x4), waarom niet de standaard Tamiya voor-as gebruiken?, dan kan je voor de sleepas de spoorstang zo laten zitten, en voor de pusher de spoorstang naar voren verplaatsen.
     
  3. sebastiaanvonk

    sebastiaanvonk

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    92
    Die heb ik al gebruikt op de andere model. Dus jij zeg gewoon standaard tamiya gebruiken.
     
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ik gebruik deze van jazrider via ebay iets van 14,80 euro. b_TOPCAD-FRONT-AXLE-HD-S.jpg
     
    arm1948, Helicor en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Die heeft dezelfde maten als een tamiya. De stuurstang is wel behoorlijk stevig uitgevoerd en dus dik. Dat kan problemen geven. Verder qua maatvoering hetzelfde als de standaard tamiya.

    Wat spreekt tegen een standaard tamiya of equivalent gebruiken sebastiaanvonk?
     
    Helicor vindt dit leuk.
  6. sebastiaanvonk

    sebastiaanvonk

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    92
    Er spreekt niks tegen een standaard tamiya.
    Er is zoveel keuze tegenwoordig dus van daar.
     
  7. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Stuurassen valt de keus op zich mee. Ze zijn voor Tamiya trucks uiteindelijk allemaal dezelfde maat zo'n beetje dus het is eigenlijk een optische kwestie. Als je 2 nieuwe moet kopen zou je natuurlijk kunnen gaan voor een optisch mooiere van scaleparts of lesu. Ook wat minder speling. Heb je al een originele tamiya dan is het goedkoopste er eentje bij sjacheren. Die speling kun je er ook wel uit krijgen. In de fusee een klein plaatje of rubbertje en er met secondenlijm inzetten. Asje erdoor en klaar. De meeste speling is dan weg.
     

Deel Deze Pagina