vraag mini titan

mijn probleem :

ik heb alles perfect afgesteld, ik heb een pitchmeter gehaald , en een swash tool (leveller).
alles werkt goed , en de goede kant op!!! mijn enigste probleem is :
bij idle up werkt alles goed , bij midstick 0 graden pitch, bij max stick 10 graden plus, en bij min stick 10 graden in de min, dat klopt dus allemaal.

maar als ik de normale stand pak( idle off) , dus dat de pitch met het gas meedraaid, heb ik bij min stick ook 10 graden min , en dat moet - 3 graden zijn !!!en oplopend tot +- 10 graden.

hoe stel ik het in dat ik bij geen gas -3 graden heb ipv -10 graden , de gas curves en pitch curves staan goed!!!

greetz marc

Hoi Marc,

Daarvoor moet je de mensen hier toch echt vertellen welke zender je gebruikt.

Bij mijn eigen zender (FC18) is pitchcurve 1 actief bij zowel Idle off als idle 1, en pitchcurve 2 word pas actief als idle 2 ingeschakeld word. en is wat jij beschrijft dus volkomen normaal. Ik heb dan ook Pitchcurve 1 van -3 to 10 graden lopen, en pitchcurve 2 loopt van -10 tot +10.

Welke zender jij hebt en hoe jouw zender werkt weet ik niet, maar mogelijk is er hetzelfde aan de hand.

Nogmaals, laat weten welke zender je hebt, en er zijn vast mensen die je kunnen vertellen wat er eventueel scheef zit....

Groet, Bert

Ik ken de MX-12 niet zo heel goed, maar volgens mij, is bij deze zender bij Idle off dezelfde pitchinstelling actief als bij Idle 1.

Ik weet niet of je ook een mogelijkheid Idle 2 op je zender hebt, (je hebt dan meestal ook automatisch een pitchcurve 2)
maar als je dus twee curves hebt, kun je curve 1 van -3 tot 10, en curve 2 van -10 tot +10 laten lopen (uiteraard de gascurves daar ook op aanpassen.

Heb je maar één curve, dan zul je moeten kiezen, tussen -3 en -10. Je kunt dan Idle off uitsluitend gebruiken voor het op toeren brengen van je heli. Hooveren gat er waarschijnlijk wel mee, maar ik zou dat persoonlijk niet doen. Een lineaire gascurve met een niet goed daarop aangepaste pitchcurve is nl nooit een goed idee...

Groet, Bert

Back