vraag: multiplex picoline 35mhz ombouwen naar 2.4ghz

HOI.
Ik heb een vraag aan de mensen met meer verstand van electronica dan ik.

Ik heb een multiplex picoline zender liggen. helaas een 35hmz.
hiermee kan ik het ding wel gebruiken om, om het huis een model in opbouw te testen.

maar ik hoor goede verhalen over het ombouwen van zenders op 2.4ghz.
weet iemand of dat met deze zender ook kan.

wat ik begrepen het is dat de zender in "ppm" mode moet kunnen staan. anders heeft het proberen te verbouwen al geen zin.

en ik heb ergens in hongkong een mooi setje van een combipak met een zendermodule en 2 ontvangers gezien voor net geen 90 dollar.

een andere optie waar ik aan zit te denken is een nieuwe 6 kanaals zender van conrad en deze multiplex aan marktplaats toe vertrouwen.
maar dat is niet de bedoeling in eerste instantie.

bijvoorbaad dank Peter

Ik DENK dat je bij zenders uit Hongkong problemen krijgt met douane...

mvg
Maarten
dat lig er aan de welke 2.4ghz set je besteld. ik heb bij hk deze set bestelt X8 2.4GHz Combo pack for Futaba W/ Module & RX en heb er geen probleemen gehad bij de douane. (deze zijn hier ook tekoop) je moet er wel opleten dat ze voldoen aan de nederlandse wetgeving. ivm de zendt sterkte.hier zijn bepaalde regels voor . lees ook even deze link van hier op het forum http://www.modelbouwforum.nl/forums...-inbeslag-name-zender-door-douane-10.html.dit kan ook gebeuren weleswaar iemand uit belgiè,
gr pierre

HOI.
wat ik had gezien was inderdaad de x8.
met truck onderdelen, en andere electronica uit het buitenland heb ik nog nooit problemen gehad.
maar dat was inderdaad nog nooit uit hongkong, en nog nooit zender/ontvanger materiaal.
dus ik weet niet of de problemen bij de douane "willekeurig" zijn.
wat ik wel weet is dat er diverse complete tamiya tanks (incl zender) in hongkong bestellen zijn en zonder problemen ontvangen.

het zal vast ook wel het setje van conrad vandaan gaan worden. die zender kan ook wat meer dan de multiplex.

mvg Peter van Rijnsbergen

Uit de Multiplex Nieuwsbrief:
HF-Modul HFMx M-LINK 2,4 GHz #45612
Das universelle 2,4GHz Sendermodul für fast alle MULTIPLEX Sender.
Damit können generell alle MULTIPLEX-Sender bis zurück zur EUROPA SPORT auf die
2,4GHz HF-Strecke einfachst umgerüstet werden. Lesen Sie dazu auch den ausführlichen Testbericht im FMT Heft: 04/2010 ab Seite 124
Zie verder Multiplex Modellsport onder RC-Zubehör

Back