vraag multiplex royal evo 7

mijn vraag is wie kan mijn helpen.

ik ben voor iemand een vario heli aan het instellen.
maar ik krijg de thottle curve niet goed.
wat ik bedoel is als je het gas open doet dan krijg ik het gas niet verder open dan 41%. en dan staat het gas in throttle op 100%.
dus mijn throttle hover staat op 0 / 100%
ga ik naar calibratie en dan throttle dan zie je als je gas geef gaat hij niet verder dan de helft op scherm terwijl hij tot 100% moet gaan.
wie heeft hier een oplossing voor.
moet er een mixer aan of uit,
ik weet het niet meer.

staat jouw neutraal wel goed? dus als jouw stick halverwege is, staat jouw gas throttle wel mooi half open? zoniet eerst deze instellen.

ik regel altijd goed de neutraal stand, en dan de rest. gaat altijd prima!

suc6

in de throttle curve staat hij half open
ik denk alleen dat te maken heb met de leerling instelling of max gas

Manusje, hoogstwaarschijnlijk zit je tegen de Gas-Limiter aan. Dit is een feature van MPX dat je op geen andere zender tegenkomt. Net ff in de handleiding van de Evo 7 gekeken, met schuif F (rechtse schuif) bepaal je de maximaal behaalbare gasstand, zet die helemaal naar voren en de gas-servo moet nu gewoon via de gas-curve lopen.
Blijkbaar is er in het instelscherm een horizontale gestippelde lijn te zien, dat is de stand van de Gas Limiter.
Verder kun je met de DTC-schakelaar (aangeduid met 4 op pag 12) rechtstreeks schakelen dus Direct Throttle Control en Gas-Curve met limiter. Als ie op Direct staat wordt de gas-curve genegeerd en kun je rechtstreeks met schuif F het gas aansturen.

Rick

P.S.: Gewoon een kwestie van RTFM op pagina 56 staat dit gewoon haarduidelijk uitgelegd.

rick je heb helemaal gelijk
ik heb nu alleen dat de zender iedere keer op auto rotatie schakelt.
waar dit aan ligt ook een raadsel

Back