Vraag over 3d flyer

hallo allemaal,

wat is nou een goed leuk(goedkoop!) 3d vliegertje, waar niet al te moeilijk mee te vliegen is, en dat je na je trainer kan vliegen??
heeft iemand leuke ervaringen met vliegtuigen, vertel het me!!

Bij voorbaad dank, JEssE

Ikzelf ben ook naar hetzelfde opzoek.

Ik weet inmiddels dat je moet kijken naar toestelletjes die van EPP zijn gemaakt. Die overleven het geklungel van je eerste hovers veel beter dan die depron vliegtuigjes (die zijn voor later).

Ik heb al een paar leuke op een rijtje weten te zetten, maar ik kan van iemand een ervaring verhaaltje los gepeuterd krijgen. ;)

Hier komen ze allemaal even:

POTENSKY CHRISTEN EAGLE
shopchristeneagle3.JPG

Span(mm): 730mm
Lengte(mm): 670mm.
Leeg Gewicht(g): 180gr.
Prijs: 65 Euro

POTENSKY COBRA
1423613209_bild1.jpg

Span(mm): 800mm.
Lengte(mm): 670mm.
Leeg Gewicht(g): 150gr.
Prijs: 59 Euro

POTENSKY EAGLE
1056491364_bild1.jpg

Span(mm): 900mm.
Lengte(mm): 720mm.
Leeg Gewicht(g): 200gr.
Prijs: 64 Euro

POTENSKY UZI XL
shopuzixl.JPG

Span(mm): 700mm.
Lengte(mm): 735mm.
Leeg Gewicht(g): 150gr.
Prijs: 70 Euro

Allemaal tekoop bij http://www.modellbau-bichler.com
Verzendkosten bedragen slechts 8 euro.

Ik heb sinds kort een Potensky Christen Eagle (over genomen van mede forumer Pjotrr). Vliegt erg goed en redelijk onder controle te houden voor als je zo'n kist nog niet gewent bent, en dat EPP is inderdaad erg sterk, gisteren van ongeveer 15 meter hoogte recht de grond ingedoken omdat de stuurstang van het hoogteroer los was geschoten, alleen een beetje snel lijm nodig een klein scheurtje aan de voorzijde, 5 minten later al weer de lucht in. Ik heb er een brushless op zitten (HP-Z2209-32 vanACW) een CC-Phoenix micro 10 regelaar, samen met een lipo 3sp pakketje gaat ie als een raket omhoog.... maar langzaam vliegen gaat ook heel erg goed. Hoveren moet ik nog veel oefen maar soms lukt het even....

Hmm, en ik was nou net benieuwd naar et bouwen. :P Die online instructies zien dr behoorlijk eng uit met die prikkers en strijken en uitsmelten enzo. Daarom durf ik dr niet aan te beginnen.

Maar zo te horen vliegt ie zoals ik dat graag zou willen. :P Snel als je wil, langsaam als je wil. Hoe zijn trouwens de rolls? In de filmpjes zie je em wild met zn staart zwiepen, maar kan ie ook mooie rechte rolls maken?

Ik kan er mooie loops mee maken, ik heb het ook gezien in een filmpje inderdaad, was ook bang dat hij geen mooi rolls kon maken maar het gaat best goed. Ik zal binnenkort een filmpje maken met wat rollen, loopings op zijn kop.... misschien een beetje hoveren maar dat lukt me nog niet echt goed.

heheh, graag. Dat zou ik best eens willen zien. In die filmpjes vliegen ze steeds vol rudder en aileron ofzo, waardoor die zo spastisch draait. Ik zou wel eens een schone rechte roll willen zien. :)

Enne, welke pjotr heb je em van? Ik wilde em een PBtje sturen, maar de zoeker vind er een stuk of 3, allemaal een klein beetje anders geschreven.

Freakazoid zei:
heheh, graag. Dat zou ik best eens willen zien. In die filmpjes vliegen ze steeds vol rudder en aileron ofzo, waardoor die zo spastisch draait. Ik zou wel eens een schone rechte roll willen zien. :)

kan ook een schone slechte roll worden :lol:
gelukig kan EPP veel hebben

Freakazoid zei:

Enne, welke pjotr heb je em van? Ik wilde em een PBtje sturen, maar de zoeker vind er een stuk of 3, allemaal een klein beetje anders geschreven.

Pjotrr met dubbel rr dus

Bedankt, ik ga em even een PBtje sturen met wat bouw vragen. :)

Die eagle lijkt me op t lijf gescheven voor wat ik graag in mijn volgende vliegtuigje wil. Redelijk vlot, en redelijk krachtig, gemaakt van EPP met mooie rondingen. En bovenal, vriendelijk geprijst. :) Mischien kan ik iemand zover krijgen om de moeilijke dingen (dat met hitte gereedschap) voor me te doen. ;)

Back