Vraag over aanschaf accu en regelaar

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Semafoor, 3 nov 2002.

  1. Semafoor

    Semafoor Guest

    Heb afgelopen weekend wat spul verkocht en ben van plan om aanstaande dinsdag weereens wat te kopen bij 2 brothers.

    Zo ziet mijn lijsje eruit
    -ikarus slowfly aandrijfsetje voor taube die ik uit depron aan het maken ben
    -speed 280+ gunther voor de skyrider
    -landingsgestel
    - accu ???
    -regelaar ??

    Heb nog een paar vragen over de accu die ik voor beide aandrijvingen ga aanschaven. Liefst één accu die op de speed 280 en ikarus aandrijving kan. Laden met 2 amp als dat mogelijk is. Lange vliegduur 10+ min.
    Max gewicht 100 gram. Zelf dacht ik aan een 350 mAmp nicad cellen of eventueele vergelijkbare nihms ( 550 mAmp )

    Wat voor een regelaar. Rekening houden met eventueel uitbreiding in de toekomst met speed 400 aandrijving. Max 15 gram. ( slim 18be?? )
     
  2. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Icarus set werkt op een 280 dus dat maakt weinig uit.

    Als ik ik het zo lees dan zijn GP600 cellen hier een uitstekende keuze 10 Minuten wegblijven met gedoseerd gas geen probleem. Als je niet oppast 15 ook niet.... :twisted:
    In dit geval zou ik een 7 cellen pakket nemen.
    De Slim 18 is zondermeer een geschikte regelaar; ook berekend op sp400-geweld en het gewichtsverschil met de slim 10 is ook de moeite niet..
     
  3. Semafoor

    Semafoor Guest

    Gp600 zijn toch nihm cellen. Wat is eigenlijk het verschil tussen nihm en nicad. Haal ik met 350 Mamp Nicads ook de 10 min? Prijsverschil?. Met hoeveel ampere kan ik laden? Heb nameljk een mooie robbe ladertje liggen en die laad 2 Amp. Anders moet ik weer een andere lader kopen
     
  4. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    GP 600's Zijn inderdaad NiMH cellen. Laden gaat (overigens voor beide celtypen) uitstekend met 2 Ampere. De cellen worden wel warm(graad of 40) maar dat is bij NiMH normaal. Met 350 cellen haal je tien minuten vliegduur niet omdat:
    -350'ers van Sanyo omgestickerde 270'ers zijn. zij leveren met 1 C ontlading ongeveer 320 mAH; Bij een ampere of drie continue (te vergelijken met vliegen op kruissnelheid met een 280 bij gemiddeld gebruik) ongeveer 250mAh. Bij drie ampere verbruik heb je dus 250/3000 =0.083 uur vliegduur = krap 5 minuten. bij drie ampere stroom trek je uit de GP600's 550mAh => 550/3000= 0.183 uur = 11 minuten. met spaarzaam vliegen nog wat meer...

    Bijkomend voordeel: 350'ers NiCD en GP600 cellen hebben dezelfde afmetingen en een vergelijkbaar gewicht!!
     
  5. Semafoor

    Semafoor Guest

    Kan ik zo`n accu eventueel later ook gebruiken in een zwever met speed 400 motor. Bestaan er ook Gp800?? met nog langere vliegduur. Accu mag max 100 gram wegen. Prijs van de Gp600 cellen?
     
  6. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    GP600 met spd400 is niet goed voor je cellen lijkt mij.

    GP800 nog nooit van gehoord

    GP600 cel kost +/- €2.75
     
  7. Semafoor

    Semafoor Guest

    Ik was vandaag bij 2brothers om accu/regelaar/ikarus slowfly setje te halen. Dat motorsetje hadden ze niet op vooraad. Toen ik om me heen keek zag ik taube hangen. Zat eigenlijk alles bij wat ik nodig had en was nog goedkoper ook. Dus heb ik die maar gekocht.
    Heb net gevlogen en het vliegt perfect. Accu is 350 mAmp nicad waar ik ongeveer 8 min mee doe.
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Gefelicitaterd, de taube is een rustig goed vliegend tuig wat er ook leuk uit ziet. Je had vandaag mooi weer! :cry:
     
  9. jindra

    jindra

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Eibergen
    Sorry Arjen maar 10 min is goed te halen, met Chubby Lady na crasch wat zwaar 280, 4:1, orig. prop en 8xSanyo 350. Buiten 10-12 min. Binnen na 8 min geen pret meer :wink: GPs zijn goed maar worden wel warm met 2 A laden. Nu vlieg ik met 2xpanasonic 18650A LiIon accus. 45 minut op een lading in koude lucht binnen moet nog beter gaan. Maar dat is buiten oospronkelijke vraag..
     
  10. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Gezien de oorrspronkelijke vraag en de beoogde toepassing in die Skyrider lijkt 10 minuten mij wat veel gevraagd (280 power = minimaal op zo'n gevaarte dus permanent volgas en hopen dat 'ie niet te veel Hoogte verliest in bochten...) In een beschaafder model waar je je gas kunt doseren is natuurlijk meer mogelijk....
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    en de chubby lady is 4:1 vertraagd, dat scheelt toch ook in opgenomen amperes of vergis ik me ?
     
  12. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    In principe is dat niet de bedoeling. De bedoeling van een vertraging is dat je grotere props kunt draaien met een veel beter rendement. Voor de zelfde hoeveelheid opgenomen vermogen (zeg, stroom uit je accu) heb je meer NUTTIG vermogen; zeg maar trekkracht ter beschikking.
     

Deel Deze Pagina