Vraag over afstellen quadcopter arducopter board

Heb het idd op de firmware gezien dat het de 4.2.1 is ...
Morgen ga ik de quadcopter eens goed uittesten , voorlopig heb ik nog maar in tuin wat gehoverd en rondgevlogen.
Als blijkt dat alles in orde is ga ik me eens verdiepen in het instellen van de sonar en de Gps :)
Al bij al ben ik best wel tevreden met mijn aankoop.

Ik ben ook blij om te zien dat het goed gaat . . . Had beetje schrik als je er mee buiten stapte , maar je bent snel ingewerkt :-)
Wel filmpje poste hé ;-)

mvg

helmut

Vandaag nog maar eens gevlogen , vliegt eigenlijk best goed maar het is gebleken dat een quadcopter mijn ding niet is .
Heb besloten om hem te koop te zetten.
Ga gewoon verder met mijn heli's vliegen .

Hoi Allemaal,

Ik zie een vreemd verschijnsel waar ik even geen raad mee weet. Als ik recht omhoog ga lijkt vooralsnog alles ok. Totdat ik wat ga verplaatsen, dan lijkt de AC in een soort grote resonantie te komen, dus niet heel snel op en neer, naar wat grotere swingen die uiteindelijk uitmonden in een niet gecontroleerde landing.
Nu heb ik gelezen dat ik de gain van de stabilize roll moet verlagen. Die staat bij mij op 3.5 (met 880kv motoren). Nu ben ik benieuwd hoeveel ik die waarde (veilig) kan verlagen om weer een nieuwe proefvlucht te gaan maken. Iemand ervaring, of een idee?

Back