vraag over afstellen roer en Rossi motor

He mensen,

Vandaag was ik lekker aan het varen met de schroef op de middenstand, nu had ik gelezen dat bij rustig water en weinig tegenwind je de schroef het best zo hoog mogelijk kan zetten ( schroef naar boven richten ) maar ik krijg hem waarneer ik dit heb gedaan niet vooruit.. stationair draait hij wel maar als ik dan snelheid wil maken krijg ik hem niet vooruit.. ligt dit aan de trimkleppen of heeft iemand een tip?

daarnaast heb ik een vraag over deze Rossi R21 HPS-HTS ik hoorde dat novarossi de beste motoren heeft? heeft iemand ervaring met dit blokje? 2,5PK 30,000 dit moet toch meer zijn dan de standaart GS21 Kyosho blokje? heeft dit zin of zeggen jullie van mwa..

alvast bedankt!

ik heb geen flauw idee over de prop hoever die in het water mag maar als die overdreven veel toeren maakt staat die mischien te hoog?

maar over die motor het heeft in dus verre zin dat hij sowieso beter is dan het kyosho blokje maar dit blokje is ook nog speelgoed maar nova rossi heeft goede motoren of het de beste zijn is mijn mening van niet geef mij maar een CMB
ik heb nog wel een cmb motor te koop liggen dan weet je zeker dat je een goede motor hebt

Ik denk dat je t verkeerd begrijpt .
Je schroef omhoog betekent t HELE aandrijfgedeelte omhoog , en niet de hoek van de schroef omhoog zetten .
De hoek omhoog zetten betekent de neus meer uit t water en minder gang als je daar te ver mee gaat .
De hoek omlaag zetten is de neus t water indrukken , dus de achterkant tot op zekere hoogte t water uit trekken , en dus minder weerstand .
Te ver is weer snelheid inleveren en klotuh vaargedrag .
Maar waarom doe je dit eigenlijk ?? Ga je voor t maximale uit je boot of heb je zomaar wat gelezen en dacht je , goh dat ga ik ook doen ??

@ eddie, ik neem aan dat je bedoelt over de aandrijving? dit heb ik gelezen op het afstel boekje van Kyosho dat als het water bijna stil ligt en er bijna geen wind is je het roer/aandrijvings ( dat laatste gedeelte waar de schroef aan zit ) gedeelte zo hoog mogelijk moet zetten en bij golven e.d. de boel omlaag.. liefst zo veel mogelijk eruit persen he :)

@ries wat wil je ervoor dan? zit hier een trekstarter aan of is dit zo eentje die op een andere manier aangeslingerd moet worden ( die andere manieren ben ik niet echt bekend mee..) heb je nog wat meer info verder ( cc/ pk/ hoe veel heeft hij al gedraaid )
ik hoorde op een ander forum dat je de prof. blokjes als novarossi beter niet kon nemen als je er niet veel verstand van hebt.. omdat hij misschien wel een van de snelste is maar alleen in de hande van een zeer ervare iemand.. dat het anders niet zo vele zin had.. toen zag ik die Rossi op internet met trek start eraan voor een aardige prijs ( 170 ) dat vind ik nog wel te doen... want die novarossi is 200 maar dan moet je ook al die start benodigdheden erbij hebben @ 50+ euro..
wat bepaald dan of het een speelgoedmotor is of niet.. max toerental en aantal poorten ?

Laatst bewerkt:
ten eerste hij moet idd met een startmotor gestart worden kan je overal wle kopen zijn niet duur je hebt er alleen wel een aardige 12 volt accu voor nodig
ten tweede ik zou niet weten waarom je de prof blokjes zoals jij het noemt moet mijden want je moet toch ooit is beginnen met wat kennis op doen ;)
ten derde kwa specs van de motor, toeren rond de 30000+, pk geen flauw idee iig meer dan de nova rossi de cmb motoren zijn in mijn ogen ook beter maar das mijn mening vaar vanaf me 10e al met de cmb motoren ;)
de motor heeft mischien een uurtje of 8 gelopen in totaal je mag komen kijken bij d emotor cilinder busje heeft geen krassen compressie is nog goed etc.
in een Pb heb ik even de prijs door gestuurd
ten vierde heb je een gegierde (dus met tandwiel overbrenging) of een direct aangedreven motor dan moet ik hier rekening mee houden met de ton die er in moet een links of rechts draaiende ton

kan je dan even een foto posten van jou boot
wat het in mijn ogen bepaald of dat het speelgoed is ja of te nee vind ik inderdaad het aantal toeren en de constructie van de motor

Laatst bewerkt:
het is een direct aangedreven, direct van het blokje word het overgebracht naar de as. zal even kijken of ik een foto heb ( tis overigens gewoon de orginele boot van Kyosho c1-cat lamborghini

even gegoogeld,

http://www.gamersclub.gr/catalog/images/Kyosho_lamborghini%20c1.jpg
hier kun je pics zien van het blokje, http://www.kyoshoamerica.com/boats/index.php?part_num=41461

zit nu wel een RB uitlaat systeem op, trimkleppen en van die water afvoer buisjes zegmaar :P

tis een catamaran, een meter lang. er zit nu ook een 3,5cc in

Laatst bewerkt:
ik heb een pb verstuurd naar je

maar word heel lastig om zo'n blokje pas te maken in zo'n romp

denk dat het verstandig is gewoon da rossi blokje wat je had gevonden op internet erin te bouwen dan hoef je zo min mogelijk gekkig heid over hoop te halen

Laatst bewerkt:
zou je is een foto willen maken van hoe jouwn motorische gedeelte en boot, ben benieuwd hoe het eruit ziet. wel tof van je dat je gewoon eerlijk zegt dat het misschien iets te veel van het goede is..

groetjes!

Laatst bewerkt:
dit is hoe mijn boot eruit ziet is een fsr-v wedstrijd boot
voor meer foto's kan je bij mijn foto album kijken

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
als rossi opgeeft dat het blokkie 2,5 PK levert kan je er van uit gaan dat ie dat ook levert...
zal misschien door de afstelling een klein verschil geven maar op 1,7 zal ie niet uitkomen of je moet heel gruwlijk wat fout doen...
een rossi wil net als K&B redelijk veel nitro in de brandstof.. +/- 30%

alleen zou ik een rossi nooit van me leven in een c1 cat bouwen ...
spaar dan voor een leukere boot die het geweld wel op het water aankan.

Back