Vraag over antenne MOD

Heey

Ik zie hier op het forum allemaal grote Drone's etc. ik heb het lekker simpel en ben ook nog maar jong :). ik heb een MJX F46 waar ik al veel geld aan kwijt ben door defecte onderdelen :p

en ik heb sinds kort een Trooper 150 Drone van de kruidvat voor maar 40 euro. natuurlijk verwacht ik er niet veel van maar ik wou eens de antenne mod gaan uitproberen. zag dat er bij de Syma X5C (SOORT GELIJK MODEL) vaak een antenne van een router word gebruikt. deze word gesoldeerd met een positief en negatief draadje. op mijn controller zit een draadje van 2-3 cm maar wil die dus vervangen door een antenne van de router. ik heb dus de Point Of View Trooper 150 https://www.kruidvat.nl/trooper-150-drone-met-camera/p/3332484

Hier wat foto's van binnen
2n6x4kh.jpg

2mg4av5.jpg

2cym7pz.jpg

het is lastig te zien maar aan de andere kant van het 2e soldeer punt zitten kleine transistoren

Goedkoop is niet voor niets goedkoop. Gewoon laten zoals ie is en als dat niet voldoet toch iets dieper in de buidel gaan tasten.
Zodra je hier aan gaat klooien heb je een paperweight van 40 euro denk ik

Het is zeker wel mogelijk hier een externe antenne op te solderen. Heb dat zelf ook gedaan. Je verwijderd de huidige draad en plaatst daar de kern van de coax voor in de plaats. De mantel verbind je aan de min op de printplaat (met een draadje). Je kan als min de jumper gebruiken naast de peddel of de aansluiting van de 'speed' knop (aan de buitenkant van de print). Lijm de coax vast op de print, zodat deze niet de kern los trekt bij het stellen van de antenne.

Back