Ik merkte het verschil tussen fb align bladen en de edge fbl bladen op mijn 600 heel erg goed
Daarnaast heb ik nog een "hobbyheli", een eerste generatie mini titan, die ik helemaal zonder estab fbl heb gemaakt.
En ook nog eens een ongedempte kop.
Deze heb ik even geprobeerd te vliegen op fb align bladen, was wel te doen maar had bijna 50% expo nodig om hem redelijk netjes bij windstil weer te hooveren. En normaal vlieg ik dus zonder expo..
Ik heb hele lichte 3d blaadjes, ook voor flybar officieel, effect was enorm.
ding was niet te houden. Nu vat ik mijzelf niet onder de kop "goede vlieger", er zullen vast mensen zijn die het wel prettig vinden vliegen, maar ik kreeg hem niet in het gareel.
alleen als ik de uitslagen terugbracht naar 3 graden ail/ele, maar dan krijg je echt problemen bij een windvlaagje
toen edges fbl van mn trex 450 erop, toen werd hij opeens een heel stuk netter te besturen
later heb ik nog een keer een set nog zwaardere bladen gevonden, ik dacht curtis youngblood of radix bladen
daarmee is hij erg netjes te vliegen.
Ook is mij opgevallen dat het fbl effect, dus het neus omhoog en rechtsaf (of linksaf, heb te lang niet gevlogen

) bij de lichtere bladen veel erger aanwezig is.
Of misschien niet erger, maar veel agressiever
Dus mijn conclusies van hiervoor, geef je mee aan je estab als je lichte bladen toepast
als hij het kan, leef je uit
maar er zit ook op een estab een grens wat hij weg kan regelen.
je gains etc zouden eigenlijk ook even aangepast moeten worden als je er echt voor gaat
Mijn trex 450 met 3g vliegt op fbl bladen ook best goed, maar wordt erg happig op stickinputs. Zwaardere bladen maken hem wat rustiger in de basis.
Maar de Radix/CY bladen van de titan vind hij niet leuk, daar wordt hij te traag van in de basis. De 3g is er niet op geprogrammeerd om zo snel zijn uitslagen van het ene uiterste naar het andere te gooien...
Nu vlieg ik voornamelijk op de sport manier, dus wat loops, rolls, en zo hard mogelijk voorbij knallen met af en toe een inverted uitstapje ;-)
Een 3d man wil vast wat lichtere bladen..