Vraag over Brushless setup Foam jet F14

Beste Forumleden ,
Ben beginnende met Rc vliegen en heb er nog niet zoveel verstand van ...

heb een foam jet gebouwd en zou graag willen weten welke setup ik best voor dit model kan gebruiken

hoeveel amp wat de regelaar betreft , wat voor motor ik er best op kan zetten en uiteraard de welke prop

alvast bedankt
Gr

img0524vf.jpg

img0526q.jpg

img0525q.jpg

Laatst bewerkt:
Hey mooi vliegtuig!!

De setup is geheel afhankelijk van de afmeting en het gewicht van het vliegtuig en hoe snel het moet vliegen. Zo te zien zou 2212/6 buitenloper met een 6x4 apc prop wel eens kunnen werken. Dan met een 30A regelaar en 9 gram servo's. Voor die vleugelvertelling heb je misschien een zwaardere servo nodig.

Maar ove het algemeen maak je zoiets van een tekening? en dan staat daar vaak ook bij wat de setup zou moeten zijn of misschien op de plek waar je de tekening vandaan hebt.

Het belangrijkste is nog wel wanneer hij af is moet je er zeker NIET mee gaan vliegen!!! Dit apparaat gaat hard en is alleen voor gevorderde vliegers. Wanneer je er wel als onervaren vlieger mee gaat vliegen gebeurd er maar één ding en dat is crash!!

maak na deze een lazybee want dat is twee dagen werk en een leuk ding crashbestendig ding om mee te leren vliegen. Blazy Bee - Plans, Pic's, and Fun! - RC Groups
2204-14T motor, 2 servo's, 10A regelaar, 2S 800mA accu. voor minder dan 30 eurie klaar.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie , heb ondertussen al met een whing en een Funjet gevlogen en dat ging wel goed .

zal straks een foto's posten van de regelaar dat ik nog heb liggen en de motor

gr

Laatst bewerkt:
Deze motor heb ik nog liggen weet niet echt als het de gepaste motor is , en welke regelaar kan ik er best op gebruiken ?
Ben van plan om op 4s te vliegen als het niet te gek is uiteraard
de jet is al voorzien van servo's en ze doen het goed ...

gewicht van de jet is min of meer 1 kilo

lengte is 1m20

Laatst bewerkt:
Motor ondertussen al geprobeerd en dat was het dus niet , maakt veel te weinig toeren zal maar eens bij Hobbyking een goede jetmotor moeten bestellen...

Hallo, is blijkbaar een model van Steve Schumate en deze gebruikt volgende setup:This is the AUW you saw in the video I posted (with an Axi 2208), but once I swapped the Axi for an LSPJ motor my AUW dropped to only 15.5 oz! The F-15 is a floater and a true park flyer at that weight. But it still has plenty of speed when you pour on the coals!

-Steve
SUGGESTED PARTS

Motor: Himax 2015-4100 with gearbox (4.4 gears)
Battery: Thunder Power 1320 mAh 11.1 V lipo
ESC: Castle Creations Phoenix 25
Prop: APC 9x6 Slowflyer

F14-setup

Als je die motor gebruikt moet je een grote schroef gebruiken .. denk aan een 11X6 of zoiets. Jou toestel is eigenlijk bedoeld om traag te vliegen( slow flyer) Schumate gebruikt trouwens een gearbox.
Als regelaar zul je minstens die 30A moeten gebruiken.
Verdere info vindt je op de site van www.parkjets.com .
Grts, Guy

Ik zou een 5S accu doen en dan wel die motor met 60A regelaar. dan heeft hij meer toeren en kun je een kleinere prop nemen (8x4 of iets in die richting).
Ik zou niet een trage motor doen met een grote prop want een vliegtuig van een kilo (met accu etc?) met dat vleugelprofiel lijkt mij geen zwever Ik kan het wel verkeerd hebben maar ik denk dat hij wel snel moet gaan.
Ik denk dat die setup van Steve Schumate voor een kleinere versie is?

Deze middag even geprobeerd met een Funjet setup :)

De jet reageerde goed wat besturing betreft maar de setup was niet krachtig genoeg helaas.

Zal maar eens bij HK een setup aanschaffen , wordt vervolgt met een filmpje ....

Laatst bewerkt:
Back