vraag over carson zender

Discussie in 'Model truckers' gestart door Manuel Lentjes, 8 mei 2020.

  1. ben20

    ben20

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    158

    Hoe bedoel je beperkt instelbaar?
    Ik werk enkel maar met zenders zonder lcd, en voor een truck met laadkraan ben ik op zoek naar een zender waar ik kan overschakelen van rijden naar de kraan. Ik dacht dat je met een lcd scherm de functies van de joysticks kon wisselen tussen de kanalen? Aangezien zo een model hoop kanalen nodig heeft leek me dit wel een goede zender.
     
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Niet met een Carson zover ik weet.
     
  3. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Zover ik weet kan je de 4 proportionele stick kanalen ( 1t/4 ) niet wijzigen of naar een schakelaar toewijzen.
     
  4. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Taranis kopen. Die kan dat.

    Zijn opzich niet duur.
     
  5. klompenkeerl

    klompenkeerl

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Doetinchem
    Hallo Manuel.

    Ik heb deze 14 kanaals zender ook. Wel de uitvoering zonder lcd scherm. Heb hem nu jaar of 4 in gebruik, en merk dat er speling op de sticks begint te komen. Mijn zoon had er ook 1, waar precies hetzelfde probleem mee was. Hij heeft hem inmiddels ingeruild voor een Robbe F14 met 2,4ghz module. Als ik je mag adviseren dan zou ik deze niet kopen.

    Gr. Reinier
     
    ArjanN vindt dit leuk.
  6. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    uit betrouwbare bron gehoord dat die een frsky zender heb nu:banana:
     
    marten77, trialrolf en klompenkeerl vinden dit leuk.
  7. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Cti 4x2 module en een cti ps4 op je truck inbouwen.
    Dan kun je van rijden naar kranen omschakelen op de zelfde sticks
     
  8. Bjorn tgx

    Bjorn tgx

    Lid geworden:
    21 mrt 2023
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Hemiksem
    Ik heb een vraagje over de ontvanger van carson 14 kanaals, op de ontvanger staan 2 knopjes ,1 om te conecteren met uw zender en dan nog 1 S/F set...ik heb daar per ongeluk op gedrukt en nu reageerd mijn zender niet meer...weet iemand raad aub
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Er zal wel F/S set bij het knopje staan en geen S/F. F/S staat voor Fail Safe. In de handleiding moet daar iets over terug te vinden zijn. Heb je geen handleiding, dan kan het Internet je verder helpen.​
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  10. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Mark300 vindt dit leuk.
  11. Peco

    Peco

    Lid geworden:
    9 nov 2023
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Gytsjerk
    Hallo, ik ben ook in het bezit in een Carson zender en wel de bovenste van de foto's.
    In de gebruiksaanwijzing kan ik het volgende niet vinden of het kan helemaal niet:
    Is het ook mogelijk met de instellingen om de rijsnelheid van de truck motor te beinvloeden.
    M.a.w. kan ik de truck langzamer laten rijden, heb ook de truckmotor er in zitten, dus niet de standaard motor.

    Peter
     
  12. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Rijsnelheid beïnvloed je in 1e instantie met je linkerknuppel toch? Je wilt eindpunt instellen maar dan beïnvloed je ook de kracht/koppel. Weet niet of dat kan met die Carson. Dacht het niet Een curve zou dan beter zijn maar dat kan zeker niet met een Carson.

    Ik zal het toch maar een keer zeggen hoe ik er persoonlijk over denk...
    Die Carson zenders zijn leuk als je enkel een keer een rondje rond de eettafel of met een standaard truck en een MFC 2 rijdagen in het jaar doet maar zelfs voor minder geld koop je betere zenders. Vooral dozenschuivers die niet veel uitleg willen doen verkopen een Carson zender aan beginnende modelbouwcollega's heb ik soms het idee. Ze zijn eenvoudig en simpel maar kunnen ook (bijna) niets en bij veelvuldig gebruik slijten ze ook behoorlijk. Nogmaals mijn mening en als je er blij mee bent helemaal goed en vooral doorgaan zoals een naamgenoot eerder al sprak.

    Wil je je model echt instellen en een mooie rijbeleving hebben koop dan een computerzender en zorg voor een goede rijregelaar want dat is ook belangrijk.

    Zo schiet maar!
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  13. Peco

    Peco

    Lid geworden:
    9 nov 2023
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Gytsjerk
    Ik ben een groentje op het gebied van zenders en alles wat er bijhoort, ondanks mijn leeftijd van 77.
    Maar dat daar gelaten, je koopt iets leuks om te bouwen en te rijden.
    En dan in de praktijk kom je dingen tegen die vragen oproepen.
    Die stel je dan, en zo kom je verder met dingen die je beter kan doen.
    De praktijk wijst het wel uit.
    Maar bedankt voor de raadgeving.
     

Deel Deze Pagina