Vraag over compatibeliteit van lader.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Robertrdemare@gmail, 5 jan 2022.

  1. Robertrdemare@gmail

    Robertrdemare@gmail

    Lid geworden:
    5 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Recentelijk heb ik een nieuwe accu gekocht (team corally li-po 30c 4000mah 7.4 v), maar daar kwam geen lader bij geleverd. Voorheen heb ik een nimh batterij gebruikt, is het veilig om de lader van deze te gebruiken?
     
  2. Robertrdemare@gmail

    Robertrdemare@gmail

    Lid geworden:
    5 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Mits nodig kan ik ook de specificaties opzoeken van de lader.
     
  3. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Nee dat kan absoluut niet en leidt absoluut tot heftige problemen. Google maar op de termen 'lipo & brand'. Veel filmpjes zijn overdreven, zo ontbranden niet zomaar vanzelf maar een schroef er door heen draaien of met een MiMh lader laden doet het wel.
    Als je op google zoekt op lipo lader krijg je heel veel opties. Bedenk voor je zelf of je alleen thuis laadt (AC of 230 V) of juist onderweg (auto, DC 12 V) of beiden in één apparaat wilt.

    Volgende vraag wordt vast: welke lader zal ik kopen? Eerst zelf verkennen, dan specifiek benoemen wat je van de lader wil en hoeveel je wil uitgeven.

    veel plezier met rijden

    Erik
     
  4. Robertrdemare@gmail

    Robertrdemare@gmail

    Lid geworden:
    5 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ah bedankt, voor een betrouwbare lader compatibel met deze accu, heeft u nog suggesties? Ik wil hem momenteel alleen gebruiken thuis, dus het hoeft niet compatibel met autoladers te zijn.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Zoek eens op IMAX B6 , dat zijn prima laders en betaalbaar. Kun je gewoon in NL bestellen .
     
  6. Robertrdemare@gmail

    Robertrdemare@gmail

    Lid geworden:
    5 jan 2022
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ik heb even gekeken, maar de lader die je hebt voorgesteld heb ik niet goedkoop genoeg gevonden (ik heb momenteel maar 40 euro te besteden), maar ik heb wel deze gevonden:
    VOLTCRAFT Eco LiPo 1000 Modelbouwoplader 230 V 1 A Li-poly. Zou deze ook goed genoeg zijn?
     
  7. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    En jij denkt dat iedereen hier op het forum alle laders van typenaam kent en weet wat die kost. Ik niet hoor! Kan die op 230 V (dus AC)?

    Lees dit draadje eens. Is heel informatief. Dan weet je er zelf meer van.

    Hoe beter de vraag, hoe beter het antwoord. Of te wel in het Engels:
    rubbish in, rubbish out!
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja, je kunt die accu daarmee laden. Het duurt wel wat langer voor hij vol is, maar als dat niks uitmaakt, Doen.
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Wat langer is als de Li-Po helemaal ontladen is, ruim 4 uur.

    Is je regelaar geschikt voor LiPo en zo ja, heb je deze voor gebruik met een Li-Po ingesteld? Anders heb je nog een onderspanningwaarschuwer nodig. Bij voorbeeld deze: https://www.rcracingtwente.nl/product/rcrt-lipo-buzzer/

    Een beveiliging, door een LiPo geschikte regelaar of een losse LiPo onderspanningsbeveiliger is absoluut nodig. Als een LiPo te ver wordt ontladen, dan is deze gelijk defect.
     
  10. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    gewoon via marktplaats een redelijke 2ehandse https://www.marktplaats.nl/v/hobby-...-quadcopters/m1788624786-voltcraft-lipo-lader

    Maar eerst lezen en jezelf bijscholen over deze laders en vooral LIPO batterijen! voordat je ergens mee begint te prutsen.
    Als het budget niet toereikend is ga dan niet lopen klooien aub en laat die accu lekker liggen.
    ga naar een modelbouw winkel en vraag om advies. neem eventueel je vader mee of iemand anders die elektrotechnisch inzicht heeft
     
  11. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.550
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Of kom langs op de modelbouw club in Brielle op de Rik 17f
    Elke woensdag na 13 uur aanwezig.
    Henk
     

Deel Deze Pagina