vraag over de easystar accu..

• Topicstarter Topicstarter rens-zwevertje
  • Startdatum Startdatum
R

rens-zwevertje

Guest
hallo,
mijn easystar weegt nu 720gram, en daarvan 220 gram aan accu`s
ik vlieg nu met een nihm 6 cellen 7.2 volt 2000mah..
ik heb op internet een accu gezien en vraag me af of deze geschikt is..
ik heb echt helemaal geen verstand van accu`s en dat is waarscheinlijk ook wel te zien.
dit is de accu die ik heb gezien..
Spanning 8,4 V
Stekkersysteem AMP
Gewicht 358 g
Afm. (mm) 157 x 45 x 22
Cellen 7
Nicd... (kan dat eigenlijk wel ik had eerst nihm)
gr rens alvast bedankt..

Rens,
Je kan de NiMH accu vervangen door een NiCad accu maar dat is niet erg verstandig. Je hebt nu een accu met 6 cellen en een capaciteit van 2000mAh. Je wilt die gaan vervangen door een accu met 7 cellen en een capaciteit van ????? dat staat er dus niet bij.
Het probleem is dat een NiCad accu een capaciteit heeft die ongeveer 30% lager is dan NiMH. Dat betekend dus dat je met een NiCad accu van de zelfde afmetingen en 30% KORTERE vliegtijd zal hebben dan met een NiMH accu.
Daar komt bij dat je een accu wilt gaan gebruiken met één cel meer. Dat zal meestal wel kunnen maar dan zal je er voor moeten zorgen dat de motor niet te veel stroom zal gaan trekken. Meestal betekend dit dat je een iets kleinere prop zal moeten gaan gebruiken. Doe je dat niet dan kan de motor kapot gaan omdat er teveel stroom doorheen gaat maar ook wordt de vliegtijd nog korter. Als je meer stroom uit een accu trekt zal hij sneller leeg zijn, zo simpel is dat.
Dus deze accu gaan gebruiken betekend dat je misschien wel 50% korter kan vliegen dan met de originele accu.

Ik raad je nimh-cellen aan, gebruik zelf de 1400 van intellect en 1300 van gp, ook de 1400 van vapextech lijkt me ok, zelf wel geen ervaring mee. 8 cellen (9,6V) kan de motor ook nog aan!

bedankt voor jullie reacties.. ik heb verder nog een vraagje...
stel ik koop een nihm accu en het gewicht is dan wat groter maakt dit nog iets uit??

Ja, het gewicht maakt wat uit! Ik ben ook begonnen met een zware accu, ongeveer 360 gram, maar dat was toch erg zwaar. Niet echt aan te raden, al vloog 't wel.

Gôh, de reacties gaan snel hier... was nog aan 't type, maar rond de 200 gram, zoals morgoth zegt, werkt bij mij idd ook goed.

Laatst bewerkt:
Back