Vraag over DelftShip

• Topicstarter Topicstarter DanBtje
  • Startdatum Startdatum
D

DanBtje

Guest
Beste modelbouwvrienden,

Ik heb een vraagje aan iedereen in verband met het programma DelftShip. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de locatie van de dwarsdoorsneden (spanten) te veranderen en ook of het mogelijk is om dwarsdoorsneden toe te voegen. Ik heb dit geprobeerd, maar zodra ik het venster doorsnijdingen verlaat, zijn de toegevoegde instellingen ook weg.

Ook wil ik graag weten of het mogelijk is om dan de spanten op formaat af te drukken? Heeft iemand ideeën hierover?

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag.

Spanten kun je toch op andere X afstand zetten.
Alle punten aanklikken en daarna de coördinaat (als het goed is , is dat de enige die nog in beeld staat, die van de lengte) veranderen.

Doosnedes heb ik zelf geen ervaring mee.

Spanten kun je alleen in de niet gratis versie afdrukken.

Meer weet ik er ook niet van, succes verder.

Dank je wel

Dank je wel voor de informatie. Ik was er al een beetje bang voor dat dit niet mogeijk is met de gratis versie. Ik denk dat ik voorlopig geen gebruik meer maak van DelftShip als het ontwerp van de AX118 eenmaal op papier staat. Daarom wil ik vooralsnog geen abonnement op DelftShip afsluiten voor de uitgebreidere versie.

Ik heb daarom en andere manier gevonden om het ontwerp om te zetten, maar dit neemt een beetje meer tijd in beslag. Ik hoop volgende week de voorkant van de AX118 uitgewerkt te hebben op schaal 1:75.

Ik wens iedereen veel succes met bouwen.

Standart lijnenplan afdrukken

STANDARD%20LIJNENPLAN%20AFDRUKKEN.jpg

Dwarsvlak invoeren

DWARSVLAK%20TOEVOEGEN.jpg

Met een omweg kun je wel de spanten krijgen lijkt me.
Je kan het model exporteren in een formaat dat Rhino lust, mits je daar over beschikt.
In Rhinoceros kun je vrij makkelijk doorsnedes maken.
Wel even experimenteren met instellingen zodat je mesh-grootte etc. een voldoenend beeld geeft.

Back