Vraag over Drift auto's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Sareno, 30 mrt 2020.

  1. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Ik ben op zoek naar info/ervaringen over RWD drifters.

    Ik heb een oude nitro 1/10 omgebouwd naar brushless RWD en de stuuruitslag naar zo'n 75 graden vergroot. Er zit een 3300KV motortje in dat de auto niet eens zo heel hard kan laten rijden (35?).

    Met normale bandjes is er op asfalt redelijk goed mee te rijden. Op snelheid wat onderstuur en overstuur bij off-throttle. Dit is zonder gyro redelijk onder controle te houden.

    Op driftbandjes, degene die het meest geschikt zijn voor asfalt, gekocht bij een wellicht bekende NL webshop, is er echter geen enkele grip. Echt niets. Ook met een gyro niet echt te controleren. Tenzij ik echt heel erg langzaam optrek, slaat de auto meteen in het rond.

    Ik heb met veren, olie, rijdhoogte en stabi's geklooit maar echt veel veranderen doet het niet.

    Het laatste dat ik me kan bedenken is dat de auto simpelweg te licht is. (50/50 verdeling). In totaal nog geen kilo.

    Kan iemand mij vertellen hoe zwaar een echt drift chassis is? en hoeveel gewicht er op de achterwielen rust?

    En nee, kom ajb niet met "koop dan zo'n chassis". Ik vind het rommelen en sleutelen veel leuker.
     
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Heb zelf een yokomo dib2. Al het gewicht zit voor aan. Met te veel wheel speed word hij ook onbestuurbaar. Mijn broertje heeft een omgebouwde tamiya. Dat gaat ook prima. Buiten driften gaat zws niet zo goed. Beter even op een gerenommeerde drift site zoeken in NL. Die hebben ook een driftbaan naast hun winkel. Ga daar anders even langs en kunnen ze je wat tips geven.

    Groeten Niels
     
  3. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Hetgeen ik je er alvast over kan zeggen.
    Het zit in je vingers of niet...!

    Ik oefen soms ook met men zoontje zijn micro rs4.
    En als je het niet vaak doet zal je het ook niet leren.
    Al ondervonden dat ik de throttle maar half induw het merkbaar beter gaat.
    Maar alles is afhankelijk van banden en ondergrond en van de auto

    Oefenen oefenen en blijven oefenen.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Driften is een verhaal appart. Veel RC drifters komen met allerlij kreten van afstellingen om goed te kunnen driften terwijl iedere stndaard 4wd toering met de juiste banden al kan driften, locked diffs kan het wat makkelijker maken.

    2wd is een berhaal appart, een giro alleen gaat je daarbij niet helpen, een echte drifter met een 4wd kan het zonder elekytonische hul en speelt heel veel met het gas en stuur.

    Met een beetje zoeken:
    https://www.rcuniverse.com/forum/rc-drifting-304/4372013-how-do-you-drift-just-2wdrive.html
    Waar je kunt lezen dat 2wd meer vereist dan alleen een auto dat kan driften.


    En ik drift ook wel eens als de baan nat is

     
  5. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    @Roelof
    Leuk filmpje ;)

    Dus zoals ik ook al zei, het zit in je vingers of niet.

    Heb de link doorgenomen en daar zei ook iemand dat je driften niet kan vergelijken met gewone auto's.
    Dan wordt er juist rwd gebruikt, terwijl dat het met rc bijna ondoenbaar is.
    Eigenlijk gek waar zit dat verschil dan eigenlijk?
    Zou het te maken hebben met verschil in gewicht ofzo?

    @Sareno
    Zou zeggen, wil je het niet beu worden schaf je dan een 4wd aan...
     

Deel Deze Pagina