vraag over een aangeboden voeding

hoi
ik heb een voeding aangeboden gekregen maar ik twijfel of deze wel geschikt is om mijn laders op aan te sluiten.
de voeding is ooit gemaakt en gebruikt om een amateur zender van stroom te voorzien en levert 13.5 volt en 20 amp en trekt ongeveer 250 watt.
het is de bedoeling dus om mijn turnigy 400 watt laders x2 op aan te sluiten maar twijfel dus of de voeding wel sterk genoeg is om 2 laders op aan te sluiten en dus de 10 amp wel aan kan.
zou iemand mij kunnen helpen hiermee?
en mij kunnen vertellen of mijn twijfel gegrond is?
alvast bedankt
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het antwoord zit al in je vraag.

De voeding kan maximaal 250 watt leveren en je laders kunnen per stuk maximaal 400 watt aan. Dat is totaal 800 watt en dan kom je een beetje te kort...

Als je je laders niet maximaal gebruikt, dan zou het kunnen. Stel je laadt een Li-Po pakket met 3 cellen. Dat is maximaal 3 x 4.2 = 12.6 Volt. Dat pakket laadt je met 8 ampère. Het benodigde vermogen is dan 12.6 x 8 = 100 watt.

Doe je dat met twee laders dan heb je 2 x 100 = 200 watt nodig. Daar komt nog wat (warmte)verlies bij, dus met een 250 watt voeding moet het lukken.

Vul in het voorbeeld jouw gegevens in en je ziet of het kan.

Het antwoord zit al in je vraag.

De voeding kan maximaal 250 watt leveren en je laders kunnen per stuk maximaal 400 watt aan. Dat is totaal 800 watt en dan kom je een beetje te kort...

Als je je laders niet maximaal gebruikt, dan zou het kunnen. Stel je laadt een Li-Po pakket met 3 cellen. Dat is maximaal 3 x 4.2 = 12.6 Volt. Dat pakket laadt je met 8 ampère. Het benodigde vermogen is dan 12.6 x 8 = 100 watt.

Doe je dat met twee laders dan heb je 2 x 100 = 200 watt nodig. Daar komt nog wat (warmte)verlies bij, dus met een 250 watt voeding moet het lukken.

Vul in het voorbeeld jouw gegevens in en je ziet of het kan.

ok dankjewel voor je antwoord ik wou het even horen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik zelf heb.
ik denk dat ik het gewoon bij mijn omgebouwde pc voedingen hou dan.
die kunnen 400 watt per stuk leveren en hebben het tot nu toe gewoon aan gekund. niet dat deze duur zou zijn maar het is nogal een zwaar lomp ding.
wat ik al zei bedankt voor je antwoord ik weet nu hoe ik zoiets moet berekenen.

groet

Michel

ps wat voor invloed heeft een hoger voltage op het laden? bijv 12 volt tegenover 13.5 volt?

Laatst bewerkt:
Overigens staat er duidelijk 10A continu en 20A piek. Ga er dus maar uit dat je niet verder komt dan de 120~130 watt in continu gebruik.

De lader regelt zelf de uitgangspanning dus de spanning op de lader maakt niet zoveel uit.

Ja is ook zo.. *schaam* dus voor mijn doeleinden is die niet geschikt aangezien ik 6s lipo's laadt op 10A per stuk. Deze voeding komt dus flink tekort. Jammer..
Dan de soldeerbout maar opwarmen en een pc voeding ombouwen.
Dank voor je antwoord in ieder geval

kan ze niet vinden.. kijk er waarschijnlijk gewoon overheen maar een server voeding word de volgende stap. ik hou het eerst even bij mijn pc voedingen zolang die het nog doen. daarna kijk ik wel verder.. deze voeding kwam van een collega en was benieuwd of ik er wat aan zou hebben helaas niet dus.. jammer

Back