Vraag over een Kopropo PDS-763 ICS Servo

• Topicstarter Topicstarter Joomens
  • Startdatum Startdatum
J

Joomens

Guest
Ik zit met het volgende probleem ,ik heb een nieuwe servo voor mijn gas / rem heb aangeschaft voor mijn brandstofauto. Het probleem is als ik hem op de juiste manier installeer in mijn auto. Dat hij met het gasgeven de verkeerde kant opdraait , dus met andere woorden . Als ik op de zender gas geef , remt hij ....

Heel vaag , het heeft niet met mijn instellingen van mijn zender te maken om dat als ik de oude servo ( Futuba S3151 ) erin zet , draait de servo wel de goede kant op als ik op de zender gas geef.

Heb al van alles geprobeerd , maar krijg het niet voor elkaar ? Hoop dat jullie een idee hebben.

Zender : Kopropo Mars
Ontvanger : Kopropo KR-301F
Stuurservo : Kopropo 2143

Hoor het graag , groet

Jeroen

Het gebeurt wel vaker dat verschillende soorten servo's net andersom lopen dan de rest. Dit kun je waarschijnlijk in de zender veranderen door de servoweg om te polen op de zender. Ik ken jou zender niet maar als je de gebruiksaanwijzing effe door leest en zoekt op servoweg dan zal het denk ik wel lukken.

Theo Coenen zei:
Het gebeurt wel vaker dat verschillende soorten servo's net andersom lopen dan de rest. Dit kun je waarschijnlijk in de zender veranderen door de servoweg om te polen op de zender. Ik ken jou zender niet maar als je de gebruiksaanwijzing effe door leest en zoekt op servoweg dan zal het denk ik wel lukken.

Hmmm , ik heb hier gisteren ook al naar gekeken naar mijn zenderinstellingen dan. En het enigste wat ik kon omzetten op mijn zender was mijn stuurservo.

Iemand nog andere idee's , het ligt dus niet aan de servo ?

Op de KoPropo Mars heb je (zeker-te-weten) servo-reverse voor zowel het stuur als het gas. Aangezien het reversen van het stuur wel lukt nog even m.b.v. de handleiding doortobben tot ook het reversen van het gas gevonden is. Ik heb de handleiding niet, dus ik kan dit niet even voor je opzoeken.

Corrien zei:
Op de KoPropo Mars heb je (zeker-te-weten) servo-reverse voor zowel het stuur als het gas. Aangezien het reversen van het stuur wel lukt nog even m.b.v. de handleiding doortobben tot ook het reversen van het gas gevonden is. Ik heb de handleiding niet, dus ik kan dit niet even voor je opzoeken.

Hoi Jan,

Ik heb gisteren de handleiding eens goed doorgelezen , en heb het inderdaad kunnen vinden ! Hij zat in hetzelfde menutje als de stuurservo , alleen moet je dan 1x door plussen om het gas/remservo te komen.

Dus je had gelijk , Theo trouwens ook !

Bedankt voor jullie reaktie´s

Groet

Jeroen

Back