Vraag over FBL

Discussie in 'Flybarless' gestart door trkfdl, 15 sep 2020.

  1. trkfdl

    trkfdl

    Lid geworden:
    20 mrt 2013
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Amsterdam
    Beste mensen,

    Ik ben op het moment in het bezit van een DJI Naza H en overweg om een nieuwe 700 heli van Mikado aan te schaffen. Ik twijfel of ik de Naza H er in moet bouwen of een nieuwe FBL systeem moet aanschaffen. Mijn vraag is dan ook; welke systeem komt het dichts in de buurt van de DJI Naza H?
     
  2. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    972
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi,

    De spirit inclusief Geolink heeft dezelfde en meer mogelijkheden. Rescue, pos hold, return to home, flybox, harddeck etc etc.

    Een goedkoper alternatief maar met minder mogelijkheden en ik heb hem zelf ook nog niet getest H1 Flywing

    gr kees
     
    trkfdl vindt dit leuk.
  3. trkfdl

    trkfdl

    Lid geworden:
    20 mrt 2013
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Amsterdam
    Thanks kerel!
     
  4. trkfdl

    trkfdl

    Lid geworden:
    20 mrt 2013
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Amsterdam
    Welke Spirit beveel je aan? Begrijp ik goed dat de Geolink een soort GPS module is?
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    waarom ga je de gps/hold en reddingsfunctie kant op?
    ik ken je niet, ik weet dus ook niet wat je wel of niet kan.

    maar in de basis is het erg handig bij dat maatje heli's dat je wel al heli kunt vliegen.
    700 is gewoon groot, en veel vermogen.
    het is, en zal nooit een drone zijn. al kun je met de juiste spullen wel aardig in de buurt komen.
    alleen lijkt het vlieggedrag dan in niets meer op een heli.

    er zijn piloten die zo'n reddingsfunctie gebruiken voor tijdens het oefenen van 3d figuren.
    als ze hem ff kwijt zijn, knop om, en de heli legt zichzelf recht.

    Stel, je wil de gps en reddingskant op omdat je eigenlijk nog geen heli kunt vliegen, zou ik zeggen dat je misschien beter even een paar lessen kunt nemen.
    club, of een bevriend piloot.
    Als je gewoon kunt vliegen met een normale heli, dan leef je jezelf maar uit :D
     
  6. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    972
    Locatie:
    Hengelo
    In het algemeen is een stabilisatie geen vervanger of bedoeld als vaardigheidsvervangend systeem.

    Een voorwaarde voor het gebruik ervan is mi dat je zelf in staat bent een heli zonder dat systeem in ieder geval te hooveren. Zonder dat en te weten hoe je een dergelijk systeem instelt kan het zelfs erg gevaarlijk zijn.

    Dergelijke systemen zijm mi meer bedoeld als extra hulp bij het vliegen van bv een (semi) schaalmodel of het leren vliegen onder begeleiding. En een rescue om een backup te hebben mocht je toch onverhoopt de controle even kwijt zijn.
     

Deel Deze Pagina