vraag over fpv

hallo iedereen,

fpv vindt ik zeer fascinerend, maar nog nooit aan begonnen al een jaar of 2 bindt ik gewoon met plakband mijn gsm aan mijn vlieger en maak ik zo wat opnamen :p

maar nu begin ik te twijfelen om toch wat te beginnen sparen voor zo'n fpv systeem te kopen, maar toch zit ik met enkele vragen. heb natuurlijk al veel op het forum gelezen maar er zijn enkele dingen die ik niet kan terug vinden.

1. hoe zit het met de reikwijdte van je zender? ik denk als je een fpv systeem hebt, dat het natuurlijk toch wel evident is dat je op z'n minst een km of 3 ver kan vliegen en toch ook een redelijke hoogte kan halen. en volgens mij gaat een zender maar een 2tal km ver. moeten jullie dan een zwaarder zendsysteem inbouwen of hoe zit dat ?

2. in filmpjes op youtube zie je soms van die fpv systemen waar je op het beeld de hoogte, snelheid, kompas,... ziet zoals in een echte vlieger. doen alle pfv systemen dat? of is dit iets speciaal dat je moet bijkopen om dat zo op het scherm te zetten? (buiten de telemetrie natuurlijk hé :p)

3. hoe betrouwbaar is zo'n systeem? ik kan me voorstellen dat dit natuurlijk niet zo handig is als het in de vlucht storing geeft of dat het systeem zelfs uitvalt.

even in het kort
1. een zender waar je verder dan 3km mee kan noemt men een LRS (long range system) met bijbehorende ontvanger ,deze module zend uit in UHF en kan je meestal op je bestaande zender aansluiten.
Maar om te beginnen zou ik dit zeker niet aanraden, best met je gewone zender een tijdje in de buurt blijven tot je vodoende ervaring en kennis hebt opgebouwd. Het vliegen zelf is veel gemakkelijker vermits je erin zit.
2.dit is een OSD systeem en wordt tussen de camera en videozender geplaatst.(onmisbaar als je wat verder wil)
3.de betrouwbaarheid is natuurlijk afhankelijk vd kwaliteit en prijs...
vb van een hoog kwalitatief systeem is het merk Immersionrc ,maar wil hier zeker geen afbreuk van talrijke andere systemen mee doen.Meestal geld hier goedkoop is slechtkoop. Het meeste in Fpv wordt zelf gesoldeerd en samengesteld,dus geen kant en klare sytemen.

Back