vraag over frezen

Hallo MBFers ik heb een vraag over het frezen van een quadcopter.
Ik heb een Quadcopter getekend die ik wil laten frezen maar ik vraag me af of enkele details niet te klein zijn? Heb de plekken waar ik twijfel in de afbeelding omcirkeld. In de link een pdf op ware grootte.
En een maatvoering vraag, als ik een gat van 3mm wil moet ik rekening houden met de lijn dikte ?

Info over de quad;
Het is een acrobatisch quadcopter frame bedoelt voor 6,7,8 inch propellers. Om 8’’ propellers te gebruiken moeten de armen 1 gat uit gezet worden naar 295mm motor naar motor ( schuine zijde ). Op stand als getekend is de afstand 275mm motor naar motor 6’’ en 7’’. Als het alleen 6” wordt kan ik de armen 1 gat inkorten naar 255mm motor naar motor, dit wordt dan wel zagen en veilen. De motor montage gaten zijn op 16 /19 mm dit is wat gebruikt wordt door de sunnysky , Cobra, EMAX 2206 1900KV en de 1500kv deze laatste wil ik gaan gebruiken met 7’’ 4S en 8” 3S. De lepel waar op de motor zit is groot genoeg en zelfs iets langer om de motor te beschermen. De middelste gaten in de armen center/bodemplaat zitten op 30,5mm voor de acro naze32. Als ik iets over het hooft heb gezien hoor ik het ook graag.

Al vast bedankt Ovres

full

Laatst bewerkt door een moderator:
He dank je ga ik doen. Hij zal het inderdaad wel kunnen beantwoorden. Heb nog niet zo lang geleden zijn slotracers.wordpress.com nog bewondert.

Laatst bewerkt:
lijndikte bestaat niet, dat is puur visueel.
Welk materiaal wil je gaan gebruiken ?
De beperking is de diameter van de frees, de binnenradius moet minimaal
overeen komen met de diameter.

lijndikte bestaat niet, dat is puur visueel.
Welk materiaal wil je gaan gebruiken ?
De beperking is de diameter van de frees, de binnenradius moet minimaal
overeen komen met de diameter.

Dat was mijn gedachte ook daar het vector bestanden zijn, maar ik heb in april eens een frame laten frezen en kon alle gaten na boren vandaar dat ik het me afvraag. G10 of carbon eerste versie, zal wel G10 worden. Carbon is erg mooi, maar het is me duidelijk geworden dat carbon frezen erg ongezond is.

Omdat gaten gefreesd worden, zijn deze niet helemaal perfect rond.
Vandaar dat zonder toleranties aan te geven op tekening de gaten
iets kleiner worden gefreesd.
Een ander alternatief is watersnijden, kleine radius en carbon is geen probleem.
nadeel is de prijs....

Uitboren gaat nog altijd beter dan er aan boren :D. Slotracers freest carbon heb ik op de site gezien, en graveert om later in te kleuren. vind ik een erg mooi idee voor de vormen op de armen. Het is mijn eerste ontwerp ik heb getekend zonder de beperkingen van het frezen te kennen. :p

die kekke gaatjes in de armen ogen fraai. maar verzwakken je arm met 80%

Ja dan is graveert om later in te kleuren, zo als ik dat op de site van slotracers zie niet allen mooi maar ook beter. Dit frame gaat harde klappen maken ( extended testing ;) ). Is er een vuist regel dat je aan 80% komt of is het meer een schatting ?

Je hebt cad programma's met krachten en dus ook breek berekeningen. Ik heb geen idee of Gerard een gok maakt, of dat hij het ontwerp heeft nagemaakt en heeft getest onder diverse simulatie omstandigheden, in een bepaald CAD rogramma....

Je hebt cad programma's met krachten en dus ook breek berekeningen. Ik heb geen idee of Gerard een gok maakt, of dat hij het ontwerp heeft nagemaakt en heeft getest onder diverse simulatie omstandigheden, in een bepaald CAD rogramma....

wow dat is gaaf ! dat kan ik niet in inkscape :D Ik heb alleen de pdf online staan dus het zal een ervaring getal zijn. Geavanceerde hobby dat frezen :cool:.

en de hoek verkleinen aan de onderkant van de "lepel" op de arm. of het knakt er compleet af bij de eerste crash.

ook graveren in de armen is uiteraard verzwakken.
als je dat om het mooie doet kan je er beter die versiering van geplot vinyl opdoen

Bedankt Gerard heb ik aangepast ziet er ook al meteen steviger uit.

full

Lepels hals verder aangepast, met 0,15 mm diepte wil ik niet afzien van de vormen op de armen. Kleurplaat komt er aan slotracers !

full

Back