Vraag over Futaba T7C 2,4Ghz

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Taildragger, 26 sep 2013.

  1. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb een vraag:
    Is het mogelijk het gas (kanaal 3) door middel van een toegewezen schakelaar helemaal uit te schakelen?
    Het is de bedoeling dat als iemand het gas per ongeluk zou bedienen, de elektromotor niet gaat draaien.

    Mvg Ron
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Helaas is dat in de vliegtuig mode niet mogelijk. In de heli mode is er throttle hold wat precies is wat je zoekt. Kijk maar in de (Engelse) gebruiksaanwijzing op pagina 67 bovenaan.
     
  3. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Ernst, bedankt voor je reactie.Ik had de manual er al op nageslagen en kon er inderdaad niets over vinden, maar twijfelde toch nog. Vandaar mijn vraag.
    Mijn vliegvriend heeft de Graupner 6 kan. Hott en daar kon het wel, vandaar mijn vraag.
    Nogmaals vriendelijk dank,
    Ron
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Voor mij was het eigenlijk ook een vraag maar het kan dus niet.
    Als er een andere zender komt moet er zeker een schakelaar op zitten die het onverwacht draaien van de prop tegen gaat.
    Ik ben doodsbang van dat ding.
     
  5. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Naw Bertus, bang ben ik niet zo erg maar het zou gewoon fijn zijn dat je de prop/motor helemaal uit kunt zetten.Verder is het een prima zender hoor, en ik zie geen reden om een andere aan te schaffen.


    Mvg Ron
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Nou ik vind een prop van 50 cm doorsnede die met een tipsnelheid van 720 km/h die net naast je zou kunnen razen als je de stekkers er in steekt, best respect afdwingen moet ik zeggen.
     
  7. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Hahaha! Ja, als je het zo bekijkt moet ik je echt gelijk geven! Dat kost inderdaad vingers!

    Gr, Ron
     
  8. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Daar zou je wel eventueel de throttle cut voor kunnen misbruiken. Enige nadeel is dat je hem niet meer kan gebruiken om je brandstof motor uit te zetten maar bij een elektro motor heb je dat toch niet nodig.


    Gr. Remco
     
  9. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    Throttle cut kan je NIET hiervoor gebruiken. Deze werkt namelijk alleen maar als de knuppel stationair staat. Dus ook al zet je die schakelaar aan dan zal de elektromotor toch nog gaan draaien als je gas geeft. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing!
    Bij een brandstof motor is dit niet erg want de motor is al afgeslagen. Er zijn maar weinig modellen met een verbrandingsmotor die in de lucht weer kunnen starten.
     
  10. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Mmmmn daar heb je een punt.

    Je kan alleen in heli mode aangeven wel bereik van de stick geldig is. In airplane mode heb je dat niet.


    Gr. Remco
     
  11. retlaw

    retlaw

    Lid geworden:
    29 dec 2005
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwpen
    Mooi idee om je gas volledig te blokkere, leek mij ook zeer intressant ( veilig ) tot wanneer je toch eens niet oplet. Mij is het overkomen met een quadcopter :
    Throttle cut schakelaar staat aan en het is mogelijk de de quad te armen , ik geef gas maar de quad start niet , effe denken , haha Throttle cut staat op, dus effe de schakelaar omzetten maar dacht er niet direct aan de gas stick terug te zetten, en daar vertrekt de quad plots op volle snelheid de lucht in tot een 20m hoogte , dus toch niet zo VEILIG.
    Ik heb dus uit alle modellen welke voorzien waren van een throttle cut deze optie verwijderd.
    Ik heb een futaba 10 waarin het mogelijk is een throttle cut in te voeren
    in ADVANCE MENU( ACRO mode) select THR_curve en zet MIX op ON, zet SW bv G en alle out value's op 0 ( dus 100 naar 0, 75 naar 0 enz ) wanneer je nu de schakelaar G omzet heb je 100% throttle cut.
     
  12. Maik-Flyer

    Maik-Flyer

    Lid geworden:
    30 sep 2013
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zuid-Holland
    throttle killer op ff7

    Bericht verwijderd.
    Zender was een T7C ipv een FF7
     
  13. Taildragger

    Taildragger

    Lid geworden:
    7 sep 2011
    Berichten:
    179
    Locatie:
    Tilburg
    Ondanks dat dit een oude post van mij is, wil ik even melden dat het toch wel mogelijk is een elektromotor helemaal uit te schakelen, namelijk zo:

    Druk 2x mode totdat V-Mix verschijnt
    Zet V-Mix 1 op ON
    Zet Master> op KA3 (gas)
    Zet Slave> op KA3
    Zet SC> op A

    Blader dan naar beneden, je ziet nu: V-Mix1 KA3-3

    Zet je gas helemaal open en draai de selecteerknop op 100%
    laat de regel eronder op 0%
    Sluit nu af

    Nu is Schakelaar A toegewezen aan Throttle off

    Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
    Mvg Ron
     
  14. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    :worship:
    Geniaal dat je dit even post. Ik heb al een paar jaar zo'n zender en omdat ik meer brandstof dan electro vlieg en ook nog met een pult, ben ik altijd bang dat ik mijn gasstick ergens tegenaan stoot als ik mijn pult los of vastmaak, net als ik met een electromodel bezig ben. Ik had het al opgegeven maar ik ga dit meteen uitproberen.
     

Deel Deze Pagina