Vraag over gekregen houten scheepjes

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Rita Niland, 16 jul 2021.

  1. Rita Niland

    Rita Niland

    Lid geworden:
    16 jul 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Dordrecht
    Beste mensen

    Een tijd geleden kreeg ik een serie kleine houten scheepjes.
    Maat circa 10 x 15 cm.
    Ik heb vroeger vaak plastic scheepjes in elkaar gelijmd, maar vind deze houten een stuk mooier.
    Ik heb wel een bouwpakketten gezien van houten schepen, maar die waren altijd knap ingewikkeld.
    Het lijkt handwerk, lijkt niet op een gekocht model.
    Heeft iemand enig idee, zou dit echt handwerk zijn.
    Zo ja, waar zou het vandaan komen?
    Zijn het modellen naar een echt bestaand schip, of fantasiemodellen?
    En zijn er misschien bouwpakketten of is er materiaal waarmee je simpel zoiets zelf zou kunnen maken?
    Ik ben net lid geworden, vind schepen leuk om te bezoeken, mee te varen en deze serie is leuk om te hebben. Heb gezocht op internet maar hoe je meer informatie kunt vinden over deze schepen, geen idee.
    Ik kwam het forum tegen, lijkt mij dat hier mensen zijn die hier meer van weten.

    Groet en bedankt
    Rita
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Rita, Dit zijn fantasiemodellen van vissersscheepjes. Je ziet ze vaak als souvenirs in vissersplaaten langs de kust. Het lijkt of de vorige eigenaar in diverse plaatsen deze als souvenir heeft gekocht. Het is handwerk en wordt in goedkope lonenlanden in de massa gemaakt. Van iets grotere modellen zijn wel bouwdozen te koop. O.a. bij Krikke in Groningen. Of steek anders je licht eens op aan de Voorstraat 360 in je woonplaats. Gr. Klaas.

    https://www.modelbouwkrikke.nl/contents/nl/d2033_houten-schepen-visserij.html
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2021

Deel Deze Pagina