Vraag over Graupner Hott

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Dopieman, 2 jan 2019.

  1. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Ik gebruik Graupner Hott. Bij het inschakelen van de ontvanger worden de servo's op de kanalen 6 en 7 snel heen en weer gestuurd. Hierop worden typisch de rem- of welf kleppen aangestuurd. De puls op deze kanalen is behoorlijk snel en heftig. Ik heb nu bij een van mijn modellen beide servo's op de remkleppen kapot. Een tandwiel is los gekomen van de as. Mijn vermoeden is dat de schade is veroorzaakt door dit pulsen. Mijn vraag is dus hoe ik dit pulsen kan voorkomen.
    N.b.; Ik heb 2 zenders (MC-20 en MX-20). het probleem doet zich voor bij beide zenders.
     
  2. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Dat is gelukkig niet zo heel moeilijk te beantwoorden.

    Ik doe dit bijv ook met K1 voor de ESC, motor op 10S wil je ook niet even aan hebben :)

    Wanneer je naar failsave gaat kan je per kanaal instellen op welke positie (POS) je het kanaal wil hebben.
    Als je nu inschakelt blijft het kanaal in deze positie staan, dus als je dit voor K6 & K7 doet dan ben je er vanaf.
    Mocht dit niet gelijk werken dan even je ontvanger resetten en opnieuw binden en de failsafe aanleren.

    Edit: HOLD moest POS zijn.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2019
  3. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Bedankt voor je reactie! Ik heb vandaag nog geen tijd gehad om je advies op te volgen. Maar ik laat het weten of het probleem is opgelost!
     
    PH-SVV vindt dit leuk.
  4. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Ik heb inmiddels op al mijn modellen de failsave met POS op elk kanaal ingesteld. En het werkt prima! Dus mijn probleem is opgelost!. Dus Sander; nogmaals bedankt voor het goede advies!
     

Deel Deze Pagina