vraag over graupner mega dragstar 2

• Topicstarter Topicstarter vandepoppe
  • Startdatum Startdatum
V

vandepoppe

Guest
ik heb nu een boot maar die stuiterd nogal en was echt een beginners boot, maar na 4 jaar heb ik zin in een nieuwe. Ik heb de graupner mega dragstar 2 op het oog, maar ik heb nu een 6 cellen accu 3600, is dat ook goed of moet ik meer cellen want ik heb gelezen dat andere mensen vaak met meer cellen varen. Wat is het nut hiervan en hoe werkt dit (kan ik dus ook met 6 cellen goed varen of is het toch wel handig om meer cellen te hebben).

Welke moter raden jullie aan op 6 cellen en welke schroef

alvast bedankt,

Wic

De Mega Dragstar 2 is ontworpen als een mono 2 wedstrijd boot, dus die wordt volgens de beschrijving dan ook aanbevolen voor 12 cel en met bijv. een 700 type motor vaart deze daar subliem mee, heb hem zelf namelijk ook. Dus met een 6 cel pakketje 3600's erbij kun je deze romp op 12 cel laten varen en kom je tenminste goed vooruit. Op 6 cel varen met deze romp heeft totaal geen zin, welke borstelmotor je er ook in zet. Dat is zonde en eigenlijk not done.
Dan kom je eerder, met 6 cel, op een kleinere speedboot terecht zoals een mono 1 type romp of een ecobootje. Met een goede regelaar en geschikte motor kun je hiermee ook met 6 cel al behoorlijk snel zijn.

Groeten BJ

Back