vraag over gyro afstelling. zit op 100% gain

hallo allemaal, ik heb een nieuwe staart servo gekocht, het is een digitale 0.04 sec servo.

ik heb een kds-800 gyro.
nu staat hij op digtaali op de gyro, de delay op 0, en de limit op 70 schat ik. (is moeilijk te zien).
op het servo armpje staat hij op het eerste gaatje.

nu heb ik gisteren avond ermee gevlogen, en ik dacht met afstellen in HH mode de gyro gevoeligheid op 70 te zetten... te traag, toen 80, niet goed, 90.... nog geen hunting, hij staat nu op 100, en hunt nog steeds niet, en met throttle punchout houd hij het nog niet bij.
maar hoger dan 100 kan niet in de zender, dus ik krijg hem niet gevoelliger. mijn vorige digi servo had voldoende aan 54 op g1, maar die was 0.13 sec.

iemand een idee? mischien heb ik iets niet goed gedaan, en kan ik de gyro wel gevoeliger zetten.

hoor het heel erg graag.

groeten van ed

hallo, hij stond op het eerste gaatje aan de binnenkant, heb hem net verzet naar het 2e gaatje.
ik heb in de zender een subtrim moeten doen om de servo-armpje recht/haaks te zetten.
toen mechanish afgesteld in normaal mode. tot hij niet meer naar links of rechts wegdraaide.

toen naar hh mode gezet, en de eind standen bepaald voor het niet laten verbranden/aanlopen van de servo.

dan gekeken op wat voor moment de staart zou gaan hunten, maar ik zit nu op 100/g1. en hoger kan ik niet in mijn zender.

op aanraden van iemand anders heb ik hem nu-net een gaatje opgeschoven naar buiten toe. maar het waaid zo hard, kan nu niets proberen.
ik hoop dat de wind luwd.....

heeft iemand dit al eens eerder gehad met zijn gyro en servo, dat hij niet tot het hunten punt kwam?

groet van ed

NOOIT trimmen op rudder of gyro!

eerst zorgen dat alles mechanisch correct is afgesteld! dan pas in de zender!
je armpje moet zo recht mogelijk staan tov je servo
Dan in neutrale positie zorgen dat de pushrod lang/kort genoeg is gedraaid om te zorgen voor de 90° op de staart (meestal moet de L vormige arm in 90 graden tov de staartbuis staan)

(bij sommige gyro moet je eerst afstellen in "rate" mode of "normal " mode: en zorgen dat er minimale/geen drift op zit.)
dan overschakelen naar HH.

Kijk eens in je gyro HANDLEIDING! op welke afstand je balletje moet staan!
dit heeft invloed op de gain. als de gyro verder moet duwen om de staart strak te krijgen, maar niet ver genoeg kan omdat het linkje veel te dicht bij de servo zit is het logisch dat je hem niet goed krijgt (dit heet uitslag: hoe verder het balletje op het armpje zit, hoe groter de uitslag)

het verhaal klopt wat je verteld, en heb ik naar gekeken.
gisteren nog kunnen vliegen ondanks de wind, door de wind had ik de head-speed omhoog gegooid, niet te veel, maar vloog wel beter in de wind.
toen opnieuw met de gyro en servo bezig geweest.
ik kreeg hem aan het hunten op g1 - 64. op het 2e gaatje van de servo-arm.

toen terug gezet naar het eerste gaatje, en kreeg hem aan het hunten op g1 - 80.
ik laat hem nu op het eerste gaatje staan, daar mijn limits nu verder uieen staan op de gyro, en ik meer speling hebt met instellingen in de zender.
gisteren met een winkracht 2 tot 3 zeer strak op de staart.
vermoedelijk heeft de headspeed groote invloed op het geheel.

bij deze ben ik geholpen, en weer tevreden, erg bedankt voor de hulp allemaal.

groeten van ed

hoe hoger de headspeed, hoe lager de gain.
maar zet hem toch maar op het tweede gaatje hoor...
je limits moet je dan effe opnieuw doen. 2 minuten werk

veel plezier ermee!

Back