vraag over het opladen van een batterij

hallo,
kan deze lader:
Quartel Modelbouw B.V.

deze accu opladen:
Quartel Modelbouw B.V.

zo ja? kan ik die lader dan ook gewoon in het stopcontact steken en dan de accu opladen? (want is zie namelijk veel laders die je op de auto accu moet aansluiten)
als dat niet zo is, zou iemand mij een lader kunnen advisiren om die accu op te laden. (graag een lader die bij quartel te koop is)

grt kees

ja zou kunnen
maar
The charger can also be used with the 230 Volt mains supply if connected to a Power Peak SPS 7A mains PSU,No. 8415,making it into a universal 230V AC and 12V DC battery charger.

dus je zult een omvormer moet kopen

of een Quartel Modelbouw B.V.

effe foto
gr6411.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo Kees,

Met die lader kan je die batterij laden. De lader is een 12V-lader, en kan je dus niet rechtstreeks op het stopcontact aansluiten. Hiervoor heb je nog een aparte voeding nodig. Wil je bij Quartel op zoek naar een lader die ook in het stopcontact kan, dan kijk je best in de rubrieken "12/220 volt laders" en "220 volt laders"

Het is denk ik sowieso goed om ook voor de toekomst een lader te kiezen die zowel Nimh als ook Lipo kan laden. De prijzen liggen redelijk bij elkaar. Zeker als je ook nog een transformator zou moeten kopen. Natuurlijk moet je wel even bekijken hoeveel je maximaal wilt en kunt uitgeven hiervoor.

Laatst bewerkt:
Oke, maar als ik zo'n grote lader zie met al die rode en zwarte knopjes dan zie ik geen contact waar ik die batterij op kan aansluiten. Moet ik hiervoor een speciaal kabeltje kopen? Zo ja hoe heet zo'n kabeltje dan? Want ik snap nog niet echt hoe dat inelkaar zit:p

meestal zit er een laadkabeltje bij. Tenminste met de bananenpluggen voor in de lader (rode en zwarte gat). Afhankelijk van de accu-aansluiting (deel waarop je de heli aansluit) moet je daar nog een passende contrastekker voor aanzetten. Ik weet niet of die bij de ultramat zo compleet geleverd wordt. KDS en hyperion iig wel. Dus zoou best kunnen. De ultramatbezitters moeten dit maar even aanvullen.
Daarnaast moet je (bij lipo's) de balanceerstekker aansluiten. In de meeste gevallen past dat wel. Ultramat is volgens mij Graupner (correct me if i'm wrong) dus daar zou je een verloop bij nodig kunnen hebben. Dat kun je waarschijnlijk zo via internet uitzoeken.

Hallo Kees,

Je begaat de veelgemaakte vergissing om je aankoop aan te passen aan je budget in plaats van wat je nu of in de toekomst nodig hebt...

Ik was destijds zelf geen haar beter en heb dus een aantal laders aangeschaft, waar ik na een half jaar tot een jaar weer was 'uitgegroeid' en dus opnieuw naar de winkel kon.
Voor dat geld had ik beter gelijk een wat universeler lader met méér mogelijkheden en laadcapaciteit kunnen kopen.

De multilader uit je laatste link is leuk om erbij te hebben, maar als snellader voor het accupack uit je eerste post is het aan de magere kant.

"Beter"(lees goedkoper en kwalitatief goed) ben je dan uit met een tweedehands Graupner UDP30, of een Simprop Intelli-Control, of een Robbe powerpeak Ultimate, allemaal laders van een oudere generatie, die prima functioneren zolang je niet heftig Lipo's wilt gaan laden (dat gaat alleen fatsoenlijk met de laatste van het rijtje).
Bijvoorbeeld: Marktplaats.nl > Robbe lader ultimate - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

Een gestabiliseerde 12V voeding is tweedehands ook niet verschrikkelijk duur, je moet er alleen 'even' tegenaan lopen.

Groeten, Jan.

Accu 7.2 volt 700mah

Hallo,

Ik heb een accu laatsde tijden gekocht van 7.2 volt van 700mah en ik heb een model bouw auto gemaakt en die accu wil ik op laden met een zonne energie cellen van 12 volt maar dat lukde niet en ik heb geen accu lader welke accu lader moet ik halen voor die Accu?

Gr Necip.

Back