vraag over HK250

hoi,

heb mijn Blade450 3d aan gort gevlogen, maar vind de onderdelen veels te duur. De electonica is nog goed.
Zou ik deze kunnen gebruiken voor de setup van een hk250 ? dan ben ik voor weing geld klaar.
Heb laatst mijn eerste bouwpakket heli mooi afgerond, maar dat was een all in one doos, van align. Dat knutselen is leuk.
Er moet een kleinere batterij in die hk250....draait dan die motor nog wel snel genoeg ?

mvg
dave

hallo,

jammer dat je gecrasht bent... maar ...

1. De hobby kost eenmaal geld, en die parts prijzen vallen nog best mee voor zo'n machientje. Crashen is helaas een onderdeel van de hobby.
2. welke electronica heb je het dan over.
3. qua accu voor je 250 moet je iets nemen wat geadviseerd word in de specificaties van de manual, je kunt niet zomaar een willekeurige accu ergens op een heli stoppen. Dit heeft te maken met de capaciteit en het aantal cellen van de lipo, / regelaar / motor .. enz.

gezien de vraag, draait de motor dan nog snel genoeg... zou ik mezelf maar eens wat gaan verdiepen in hoe heli's en motoren werken en hoe je een machine instelt en afstelt.
Wellicht is er een vliegclub bij je in buurt waar je eens langs kunt gaan voor advies en tips, dat is namelijk de beste manier om praktische hulp te krijgen.

succes

Zou dan eerder een hk 450 nemen.. lijkt me iets logischer om daar alles in te duwen ipv een volledige maat kleiner te gaan.. meeste onderdelen gaan niet echt passen en een 450 size is toch net wat meer heli dan 250

Over de kwaliteit van de hk'toestelletjes. . Ja dan heb ik toch liever de blade.. maar goed dat was de vraag niet helemaal he.

Gr

Dat gaat allemaal niet passen, en een 250 is ziekelijk kritisch op de staart.

Waarom niet gewoon voor een paar tientjes een HK 450 Pro of GT ?

Ik heb de 450 GT en ben er zeer blij mee en weet bijna zeker dat hij van betere kwaliteit is dan de Blade.
Je kunt alles dan gewoon overzetten.

Vind de kwaliteit van blade niet echt denderend, doe mij dan toch maar een HK 450...
Sowieso prijstechnisch, voor de prijs van 2 blade maingears koop je zo'n beetje 3/4 HK aan onderdelen.

Heb zelf een HK 450 gt met ruim 350 vluchten en een assault 450dfc TT in een schaalromp.
De pro frames zijn wel degelijk beter dan de sport frames maar bij beide moet je wep wat dingen aanpassen wat de levensduur verlengd.
Van de week nog een hk 450 pro tt onderhande genomen en de eigenaar was zeer tevreden (na heel veel blade ellende)

allen bedankt.....
Dit commentaar maakt het wel spannender en uitdagender.....
Ik heb die HK 250GT besteld. Eerlijk gezegd....dat frame ziet er wel goed uit. Dat niet alles goed zal passen.....
Ben geen heli-monteur, maar heb al wel succesvol geheel zelf mijn gecrashte KDS gefixed. Nieuw frame/mainshaft/staart/riem/motor/tandwiel/servo's vervangen....en daarna mooi kunnen afstellen met amper sub-trim. Ook mijn zelf inelkaar gezette Trex vliegt prachtig. Dus heb wel een klein beetje verstand van de hobby. OP internet kun je veel leren, maar helaas ook heel veel onzin lezen.
Het lijkt me gewoon een uitdaging die HK250 goed te laten vliegen. Nou even 2 weken wachten....komt het binnen.....

mvg
dave

Tja maar er ligt een lijn tussen ergernis en uitdaging.. en ik vrees dat die lijn bij een hk 250 heeel dun is..

Dus.. succes..

Ha ja voor die die blade niks vinden.. een blade 450x opgetuigd met alu en carbon is een prima heli, wat je daar in de lucht mee kan moet je met een hk niet proberen want dan heb je terug een bouwpakket voor je geland bent.

Als je natuurlijk niet zo stevig vliegt voldoen de hk'toestelletjes en idd veel goedkopere (maar ook mindere kwaliteit ) onderdelen.

Ook vanaf hier succes met je HK250 straks.
Dat gaat nog wat worden, maar aldoende leert men.
De staart strak krijgen en houden zal je grootste uitdaging worden.
Zet er in elk geval maar een nette rudder servo op, want anders gaat het em niet worden.
Enne....wat je ook geheid gaat tegenkomen: het vaak kapot of doldraaien van boutjes. Arghhhhhhhhh
HK helikopters benne leuk, maar vond ze teveel ellende en frustratie geven.
Dan zijn zelfs de KDS helikopters nog beter van kwaliteit.
Affijn......succes.
Vr Gr E

Back