Vraag over iets opgevoerde kinderaccuauto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Benjamin072, 7 aug 2019.

  1. Benjamin072

    Benjamin072

    Lid geworden:
    7 aug 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb het kinder autotje van me dochtertje. Iets opgevoerd
    Alles op de zelfde voltage gehouden, zodat ik zeker weet dat niks door brand.
    Alleen de motortjes vervangen voor wat snellere 550 motortjes. Nu heb ik de plus en min kabeltjes gesoldeerd aan de motortjes. Me dochtertje stapt in rijd een stukkie (wel aanzienlijk sneller)
    en dan stopt hij plotseling geen stroom meer, je drukt hem vervolgens weer aan en doet vervolgens weer precies hetzelfde.

    Kan het zijn doordat het soldeer (tin) de omlijsting van het motortje raakt hij op de 1 of andere manier kortsluiting maakt?
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Sterkere motoren op dezelfde spanning gebruiken meer stroom. Zit er een snelheidsregelaar in die nu te warm wordt en dan ter beveiliging automatisch word uitgeschakeld?
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Of de accu trekt dat gewoon niet, Dat zijn doorgaans lood-accu`s en kunnen niet heel veel stroom leveren.
     
  4. Benjamin072

    Benjamin072

    Lid geworden:
    7 aug 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Alkmaar
    Daar heb ik werkelijk geen idee van. Hoe zou dat eruit moeten zien? ghehe de plus kabel van de accu gaat naar een zwart kastje en dan gaat het weer verder als het plus draad, ik dacht dat een zekering was.
     
  5. Benjamin072

    Benjamin072

    Lid geworden:
    7 aug 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Alkmaar
    Daar heb ik totaal geen benul van. Ghehe
    Ik zag op internet dat ze prima reden met snellere motortjes op dezelfde accu
     
  6. Benjamin072

    Benjamin072

    Lid geworden:
    7 aug 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Alkmaar
    En zou hij ook kunnen werken zonder snelheidsregelaar? ik kan op de afstandbediening namelijk 3 snelheden selecteren, als ik het autotje op de langzaamste stand zet, heb ik nog steeds hetzelfde probleem
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Voordat je je dochter hieraan opoffert, zou je hier eens door iemand naar moeten laten kijken die er wél verstand van heeft...
    Anders ga je onherroepelijk gillende ruzie met je partner krijgen.
     
  8. Benjamin072

    Benjamin072

    Lid geworden:
    7 aug 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Alkmaar
    Ruzie zien ik niet zo snel gebeuren, gelukkig..
    En heb al een afspraak met een bekwaam iemand gemaakt ;) dus het komt goed..
    Echt veel nut heeft je reactie trouwens niet gehad..
     
    prof.bd en Rhelie vinden dit leuk.
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Had een 4s lipo in de autos van mijn dochtertje gezet. Dat ging goed tot we op het strandje gingen rijden. Trok teveel stroom in het zand. Esc kan niet veel hebben.
     

Deel Deze Pagina