vraag over lipo laden

Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag over het volgende waar ik niet echt uitkom.
heb gisteren mijn lader binnen gehad een yellow rc b6 ac pro balance charger,en ik wil nu mijn lipo gaan laden voor me auto maar ik krijg een melding.Ik gebruik een lrp 5300 30c 7,4 v lipo en sluit deze aan met de 3 kabels in de lader en de 3 kabels naar de lipo.Ik heb geprobeert om het programma lipo charge te gebruiken ,en de lipo balance maar krijg naar goed keuring van de lader de volgende code in me scherm met wat piepjes.

battery vol error cell connect.

Kan iemand me mischien vertellen wat ik fout doe of hoe ik mijn lipo,s wel kan laden ?

mijn dank is groot.
mvg ruud:)

Je moet zowel de balancer aansluiting gebruiken, (de 3 draadjes) EN de hoofd draden van de lipo (2 draden zwart en rood).

De lader geeft nu een foutmelding over batterij voltage en de gekozen aantal cellen.

Wat zegt de handleiding over die foutmelding Ruud?

Vergelijkbare foutmeldingen en oplossing hier
Zoekterm(en): error, connect ; Forum: Accu & laad techniek of Model elektronica en onderliggende forums

Twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

hallo volgens de handleiding is dit het probleem,
wrong connection of the connector detected please check the connector and cable.

hierbij een foto ik heb nog niet geprobeerd om de balanc kabel ertussen weg te laten en dan alleen met de + en - te laden op de charge stand ik weet niet of dit mag met lipo,s? alvast bedankt voor de tips

10255890_623876331039844_4597745292950695851_n.jpg

Niet dat het veel uit zal maken maar de connectoren waar de sensorkabel bij gesoldeerd zitten moeten aan de kant van de accu voor een betere meetwaarde aan de accu.

dankje roelof,heb het ook geprobeerd maar four error blijft komen ik zie geen verschil tijdens het laden.Ook tijdens de discharge van de lipo of storage mode blijft de error terug komen

Op de foto is niet echt duidelijk te zien hoe je de zaak hebt aangesloten. Het lijkt er op dat de accu met een zelf gemaakt verloopkabeltje op de lader is aangesloten. Daarom heb ik sterk het idee dat er een vergissing is gemaakt in de balance aansluiting van de accu naar de lader. Wanneer de volgorde of het aantal aansluitingen niet klopt kan de lader een soortgelijke melding geven.
Je kan de accu laden zonder balanceren maar dat kan gevaarlijk zijn. Als je dat één of twee keer doet zal er niet zo snel iets fout gaan maar als je dat vaker doet kan op den duur de onbalans groter worden. Door die (te) grote onbalans zou één cel overladen kunnen worden waardoor die kan ploffen en in de fik vliegen. Pas dus op en laad op z'n minst regelmatig, maar liever altijd, met de balancer.
Maar zoek eerst uit of die balans aansluitingen wel juist zijn!

Aansluiten van laad- en balancer-kabels:
www.scriptasylum.com
-> RC calculations
full

-> electrical menu
-> LiPo pack wiring
en ook in het electrical menu
-> System wiring
Zeeeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?

Twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Laatst bewerkt door een moderator:
In de lader ingesteld voor het laden van Li-PO batterijen en is het juiste celaantal, in dit geval twee, geselecteerd? De melding lijkt iets te maken te hebben dat de lader een andere spanning ver wacht. Vol is dan een afkorting voor Volt.

De laadkabel zit verkeerd om. De stekker met de dubbele draden horen in de Li-Po. Maar zoals al gezegd zal dat niet tot een foutmelding leiden. De balancer is dan alleen beter in staat de celspanning juist te meten.

Dank voor de tips. hij staat ingesteld op lipo 2cellen en 7,4v 5amp
Hebben vandaag diverse andere lipo,s geprobeerd en kabels maar steeds hetzelfde effect.Hebben ook een 1cel accu geprobeerd en deze wordt wel opgeladen door de lader :eek: dus ben nu echt ten einde raad:confused:

Je kunt wel zonder balans draden laden al is het maar om te testen of het werkt.
Als je dan de balancer draden aan sluit en je krijgt de storingsmelding terug dan weet je dat daar de fout zit.
Op de foto is omdat ze zijn samengebonden niet te zien hoe diverse draden zijn aangesloten. ;)

Back