Vraag over mini titan met een skymaster TS6 zender

Heeft iemand ervaring met een mini titan E325 met een skymaster TS6 zender . Heb een binding gemaakt met de heli en alles werk goed alleen als ik wil oproeren (pitch ) geven en de heli wil van de grond af dan draait de heli om zijn as . Heef iemand ervaring met deze heli en de zender hoe ik het verder in moet stellen . Op de zender kun je nog iets instellen . Zoals v-tail .nor. En Evrion

bij heli's s er geen basis instelling.
er bestaat dus geen algemene instelling die altijd werkt.
daarnaast is iedere zender anders, dus het is per zender ook nog eens anders.

dus nee, je gaat hier geen instellingen vinden.

we kunnen je wel helpen met de oplossing, maar dat vraagt ook veel van jouw kant.
heli's zijn vrij technisch. en vrij kritisch.

eerste advies is dan ook om even bij iemand langs te gaan.
dit soort problemen zijn typisch iets voor een beginner (niet erg), maar vergt even wat kennis om op te lossen.
kennis die nogal uitgebreid is ;-)

2e advies is om een beetje voorzichtig te zijn. een mini titan is niet zo groot, maar hakt wel vingers af. eenmaal vliegend is zo'n ding in de verkeerde handen een ongecontroleerd bommetje met messen.

3e: kijk in heli algemeen even in de sticky "algemene technische kennis".
daar staan veel dingen over hoe een staart hoort te werken, en hoe je het afsteld.
vind je dit teveel werk om door te lezen, moet je gewoon iemand op gaan zoeken die het voor je kan doen.
heli's zijn nu eenmaal technisch, afstellen vereist kennis van zaken

Hallo student . Wat jij zegt begrijp ik volkomen . Ik vlieg zelf nu 12 jaar met brandstof heli's van vario en hirobo dan wel scale Maar het was even een vraag omdat ik deze zender totaal niet ken kon zijn dat ik iets veranderen moet. maar door zelf even te zoeken in de heli en kijken wat voor een gyro er in zit heb ik het probleem gevonden het lag dus niet aan de zender .. Maar de zender gaat wel de deur uit komt een fc 18 voor in de plaats maar wel bedankt voor jou reactie . En deze draadje kan gesloten worden

Waar lag het dan WEL aan ? het is een veel gestelde vraag hier op het forum en velen lezen dit.
Het draadje sluiten zonder verdere info is niet wenselijk.

aha ;-)
excuseer de beginners insteek;-)
maar dit is nu eenmaal een zeer regelmatig gestelde vraag, vaak door beginners. zonder achtergrond ga je er dan erg snel van uit dat er een beginner achter zit...

maar inderdaad, als je hier kunt plaatsen wat de uitdaging was?
veel mensen vragen dit.. zoeken hier.. kunnen ze meteen jouw antwoord meenemen in de zoektocht

Back